י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תיעוד מצמרר

יממה לפני שנפטר בפתאומיות: הרב שר על הרכבל 'הנני בידך'

הרב ניימן מבני ברק שהיה רבם של האסירים באבו כביר ונפטר בפתאומיות, תועד יממה קודם פטירתו הפתאומית על הרכבל בשווייץ שר: 'ריבונו של עולם, ידעתי ידעתי כי הנני בידך כחומר ביד היוצר'. צפו בוידאו

יממה לפני שנפטר בפתאומיות: הרב שר על הרכבל 'הנני בידך'
הרב ניימן זצ"ל ברכבל בשווייץ צילום: באדיבות המצלם

ביום שישי בבוקר הוכו מכריו וידידיו של הרב החסיד ר' ישראל יעקב ניימן זצ"ל מחשובי חסידי ספינקא בבני ברק שנפטר בפתאומיות בגיל 60 עת חזר ממנוחה בשווייץ. 

יום לפני פטירתו הוא צולם בתיעוד מצמרר שמקבל משמעות לחיים כשהוא שר על הרכבל בשווייץ ושר את הניגון עם המילים של השיר: 'ריבונו של עולם, ידעתי ידעתי כי הנני בידך כחומר ביד היוצר'. 

הרב ניימן על הרכבל בשווייץ צילום: באדיבות המצלם

ר' ישראל יעקב ז"ל היה אביהם של האסירים בבתי הכלא, הוא היה מגיע לאבו-כביר שם היה יושב במשך שעות ביום בהתנדבות, ככל שהנהלת הכלא איפשרו, עם הזמן הם נתנו בו אימון ואיפשרו לו להישאר זמן רב כל יום. 

הוא התחבר מאוד לאסירים והיה מקשיב שעות למצוקות החיים שלהם, והיה משיא להם עיצות איך להשתקם ולצאת מהמצב שלהם ולחזור למוטב.

כל יום כל יום, הוא הקפיד ללכת לשם, כולל חול המועד, פורים, ערב פסח וכו', הם היו קשורים אליו האסירים יותר מילדיו, הרגישו ממנו אהבה עצומה. רבים מהאסירים שמרו איתו  על קשר זמן רב אחרי השיחרור, וזקפו את כל השיקום שלהם, רוחני וגשמי, לזכותו. 

ביום שישי האחרון רבים מתושבי בני ברק ליוו אותו בדרכו האחרונה. 

 

שווייץ הנני בידך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}