י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
שיתוף פעולה

מהפך דרמטי ברפואת חירום בצפון: 800 רופאים נהפכו לכוננים

פרויקט מהפכני שיוזם ומוביל שר הבריאות אוריאל בוסו יחד עם מד"א יוצא לדרך - כ-800 רופאים תושבי הצפון נהפכים מהיום לכוננים זמינים. כל הרופאים קיבלו מהשר וממד"א ציוד מציל חיים, והם יוזנקו בזמן אמת לכל אירוע רב נפגעים בצפון

מהפך דרמטי ברפואת חירום בצפון: 800 רופאים נהפכו לכוננים
השר בוסו ומנכ"ל מד"א בחלוקת ערכות החייאה צילום: דוברות מד"א

שיתוף פעולה בין מגן דוד אדום למשרד הבריאות: פרויקט 'רופאים בכוננות' של שר הבריאות אוריאל בוסו יצא לדרך - עשרות תיקי החייאה מתקדמים חולקו לרופאי קופות החולים בצפון הארץ.

בעקבות סיור המשותף של שר הבריאות אוריאל בוסו ומנכ"ל מד״א אלי בין במג'דל שמס והרצון לדאוג לזמינות רפואית בצפון, נולד מיזם 'רופאים בכוננות'. המשמעות המיידית: תוספת של מאות רופאים שישמשו ככוננים זמינים של מד"א במקרה חירום ויוכלו לטפל במקרים קשים ומורכבים. הרופאים, שיפעלו ככונני תגובה מהירה יוזנקו ע"י מוקד הכוננים הלאומי של מגן דוד אדום במטרה לחזק את המענה הרפואי באזור שנמצא במשך תקופה ארוכה בתנאי חירום ולקצר את זמני המענה לטיפול רפואי מציל חיים. 

שר הבריאות, ח"כ אריאל בוסו: "מדובר בהצלת חיים של ממש ובמהפך בהנגשת עזרה רפואית בחירום. התחלנו את המיזם החשוב הזה בצפון ונמשיך לכל הארץ. כחובש במשך שנים הבנתי את הצורך הקריטי לדאוג למאות רופאים עם ציוד מתקדם להגשת טיפול ראשוני ושישמשו ככוננים זמינים של מד"א".

אלי בין, מנכ"ל מד"א אמר: "כחלק מהפריסה של מד"א אנחנו פועלים כל העת, ובמיוחד בתקופה הזו, על מנת לקצר את זמני התגובה ולהעניק מענה רפואי מהיר ככל האפשר. לבקשת השר, פעלנו ברחבי הצפון על מנת לחזק את הצוותים הרפואיים בקהילה ולהעניק להם את הכלים הטובים ביותר להציל חיים בעת הצורך. אנו מודים לשר הבריאות ולמשרדו על שיתוף הפעולה הפורה וההדוק בשגרה ובמיוחד בחירום".

דוברות מד"אמנכ"ל מד"א נושא דברים בחלוקת הערכותצילום: דוברות מד"א

מד"א אוריאל בוסו אלי בין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}