י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ברוך דיין האמת

מראשוני בוני העיר נתיבות: רבי מסעוד לוגאסי זצ"ל הלך לעולמו

מראשוני העיר נתיבות היה רבי מסעוד לוגאסי זצ"ל שהלך לעולמו במוצאי שבת האחרון והוא בן 94 בפטירתו. המנוח עלה ממרוקו והיה מבוניה של העיר הדרומית

מראשוני בוני העיר נתיבות: רבי מסעוד לוגאסי זצ"ל הלך לעולמו
רבי מסעוד לוגאסי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מוצאי שבת האחרון נפטר לבית עולמו בשיבה טובה, הזקן הכשר מראשוני העיר נתיבות רבי מסעוד לוגאסי זצ"ל והוא בן 94 בפטירתו.

המנוח נולד בעיירה הקדושה איליג שבמרוקו להוריו הצדיקים רבי נסים זצ"ל ולאמו מרת חנינא ע"ה לבית משפחת בן עבו, אשר נהגה לצום שישה ימים רצופים.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו בתו של הצדיק המופלא רבי מסעוד אמזלג זצ"ל אשר היה דבוק ברשב"י ובזוהר הקדוש כל חייו.

בשנת 1956 בהיותו בן  25 עלה לארץ ישראל והתיישב עם עוד רבים מיוצאי איליג, בעיירה נתיבות שבדרום. במשך השנים עבד כקבלן בניין והיה מבוניה של העיר נתיבות. 

הצטיין בחכמה, זיכרון וידע נפלא. מידות טובות ועדינות נפש. המנוח השכים והעריב לבתי כנסיות ולשיעורי תורה. היה איש ספר ולמד בכל זמן פנוי. היה מאד מקורב לצדיקים הקדושים האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל (נפטר יומיים אחרי הילולתו) ושל הגה"צ רבי יורם אברג'ל זצ"ל שאף כיבדוהו כבוד רב.

קיבל את תואר 'יקיר העיר' נתיבות בהיותו בין מייסדי וראשוני המתיישבים בעיירה נתיבות. 

בעיר נתיבות היה ממייסדי "החברא קדישא" בנתיבות. היה גומל חסד עם משפחות נזקקות, שעה שהיה קונה מהם סנדקאות ב-500 ל"י שהשתוו למשכורת של חודשיים בעבודת חקלאות. רבי מסעוד התנדב בהג"א של אותם ימים וסייע רבות בהגנת הישוב בטרם מלחמת ששת הימים.

בשנותיו האחרונות חלה ובמוצאי שבת האחרון כ"ט תמוז השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה. הוא הובא למנוחות כשרבים מתושבי העיר הולכים אחר מיטתו. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך 11 ילדים ועשרות צאצאים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

נתיבות מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}