י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
צה"ל מגנה

המהומות בלשכת הגיוס: קיצוניים התפרעו, 21 מפגינים נעצרו

21 מפגינים נעצרו במהלך המהומות מחוץ לבסיס תל השומר | המשטרה: מפגינים התפרעו, שלושה שוטרים נפצעו | דובר צה"ל על פריצת המפגינים: "עבירה חמורה, יש למצות את הדין עם הפורעים"

המהומות בלשכת הגיוס: קיצוניים התפרעו, 21 מפגינים נעצרו
המחאה בתל השומר צילום: פלאש 90

המשטרה הודיעה כי עצרה 21 מפגינים במהלך מחאת הפלג הירושלמי והעדה החרדית ליד לשכת הגיוס בתל השומר. המחאה נערכה זה היום השני ברציפות, על רקע זימונם של צעירים חרדים לצו גיוס. לפי המשטרה, מאות מפגינים שהגיעו למקום במטרה לפרוץ לבסיס הצבאי, התעמתו עם השוטרים תוך אלימות והשלכת חפצים. 

כמה מפגינים בודדים הצליחו לפרוץ לתוך שטח הבסיס ונעצרו. "בשעות האחרונות, עשרות מפגינים ניסו לפרוץ לבסיס תל השומר במהלך הפגנות שנערכו מחוץ לבסיס, וחדרו לאנדרטת חיל השלישות הסמוכה לגדר הבסיס. כוחות משטרה ומג"ב פינו את הפורצים", מסר דובר צה"ל.

בצה"ל גינו את הפריצה ומסרו כי "פריצה לבסיסי צה״ל היא עבירה חמורה ובניגוד לחוק. צה״ל מגנה את ההתנהגות האלימה, ועומד על כך שיש למצות את הדין עם הפורעים. גיוס חרדים הוא צורך מבצעי הכרחי ומתקיים בהתאם לחוק ואנחנו נחושים להמשיך ולקדם אותו".

המפגינים, כך לפי המשטרה, ביצעו ניסיונות חוזרים ונשנים לפרוץ חסימות, השליכו גדרות, ואף סיכנו את חייהם ונשכבו מתחת למשאיות וניקבו גלגלים של משאיות. מפירי הסדר תקפו את השוטרים בליווי קריאות נאצה לעבר השוטרים - "נאצים".

דוברות המשטרההמהומות בתל השומרצילום: דוברות המשטרה

קצין משטרה הכריז על הפגנה בלתי חוקית טרם הפעלה ושימוש באמצעים. חרף האזהרות, המפגינים לא נשמעו להוראות השוטרים והמשיכו בהפרות הסדר תוך אלימות וניסיונות פגיעה בפרשים והשלכת בקבוקים לעבר השוטרים הפרשים.

המשטרה נאלצה להשתמש בכוח והפעילה פרשים. מפירי הסדר פרצו לשני מבנים אזרחיים סמוכים - ביה"ח שיבא ואנדרטה בקרית אונו. באנדרטה, לטענת המשטרה, הושחתו עצים לזכר נופלים.

עימותים סמוך ללשכת הגיוס צילום: דוברות המשטרה

בהמשך המשיכו המפגינים בהתפרעות, זריקת גדרות על הכביש, פגיעה בתשתיות וחסימת הכביש. בנוסף מפירי סדר פגעו במכוון ברכבי ואופנועי משטרה וגרמו להם לנזקים, ובניהם, עקירת לוחיות רישוי, עקירת מגבים וכו'. כוחות המשטרה עצרו 21 מפירי סדר. בתוך כך, כתוצאה מהאלימות של מפירי הסדר, שלושה שוטרים נפצעו.

דובר הוועדה להצלת עולם התורה הרב דוד צוקר מסר אחרע את ההפגנה מול לשכת הגיוס בתל השומר, והשיב לטענות דובר צה"ל ומשטרת ישראל: "באנו להפגין נגד גיוס בכפייה של צעירי המגזר החרדי, ולזעוק את זעקת התורה. נתקלנו בהתנהלות משטרתית נפשעת וברוטלית שאין לה אח ורע בכל הפגנה אחרת בארץ. נמשיך למחות ולמנוע בגופנו את גיוסם של צעירי המגזר".

דובר הוועדה להצלת עולם התורה מגיב לטענות המשטרה וצה"ל צילום: באדיבות המצלם

בתחילת השבוע הודיע הפלג הירושלמי על החרפת המאבק. בהודעת "הוועדה להצלת עולם התורה" נאמר כי "עקב המשך ניסיונות הצבא לגייס בכפייה בחורים חרדים לצבא השמד, כאשר לראשונה מאז קום המדינה שולחת המדינה צווי גיוס ללא יכולת ערעור ודיחוי, בכוונתה להביא גם מחר ללשכת הגיוס בעל כורחם בחורי חמד יקרים מקבלי הצווים בניגוד לאמונתם, ובעקבות ההצלחה הרבתית שנרשמה היום בפעולות מנע והסברה מפני ההתייצבות לצו הצבא, שנאסרה על ידי כל גדולי ישראל".

בעקבות כך, ציינו בוועדה, "הורה רבינו מרן ראש הישיבה רבי אשר דויטש שליט"א, כי גם מחר - יום שלישי, ב' מנחם אב, החל משעות הבוקר המוני אברכים ובני תורה יתייצבו בסמוך ללשכת הגיוס בתל השומר וכן בלשכות הגיוס ברחבי הארץ, כדי לפעול להסברה בקרב אותם נערים, וכדי למחות בתוקף נגד הרדיפה הנוראה של עולם התורה בארץ ישראל".

בפלג הירושלמי ציינו כי מרכז מעמד המחאה וההסברה יתקיים בשעות הצהרים, "כאשר למקום יגיעו מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א להביע את דעת התורה, ולהעניק תמיכה וכתף לכל אלו הנחשלים שקיבלו את הצווים ולהבהיר כי הציבור החרדי עומד איתן מאחוריהם, וכי אין לחשוש מאיומי הצבא בפרט כאשר עולם התורה בכללותו ניתק מגע משלטונות הצבא".

הפלג הירושלמי הפגנת חרדים לשכת הגיוס גיוס חרדים הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}