ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בשורה רעה

הטסטים לרכב יתייקרו בדצמבר הקרוב

המחירים החדשים שייכנסו לתוקף בדצמבר גבוהים משמעותית מהמחיר הקיים: טסט למכונית פרטית שעולה כיום 96 שקלים יעלה בקרוב 117.60 שקלים. טסט חוזר לרכב פרטי שעולה עכשיו 19 שקלים יזנק בקרוב ל- 27.80 שקלים

הטסטים לרכב יתייקרו בדצמבר הקרוב
אילוסטרציה צילום: רוני נאק

מחירי הטסטים שגובים מכוני הרישוי יתייקרו בקרוב. כך עולה מתוכנו שלתיקון לצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים. חשוב לציין שהכוונה כאן היא למחיר שאנחנו משלמים למכון הטסט ולא למחיר שאנחנו משלמים למדינת ישראל על חידוש הרישיון. הנושא של עליית מחירי הרישוי אינו חדש ונמצא בדיונים זמן רב בין איגוד מכוני הרישוי ובין מדינת ישראל.

לפי נוסח צו הפיקוח, איגוד מכוני הרישוי נמצא מאז 2022 בדיונים מול וועדת מחירים משרדית משותפת למשרד האוצר ומשרד התחבורה. הטענה של מכוני הרישוי היא שמחירי מבחני הרישוי לא התעדכנו במשך שנים וההוצאות של מכוני הרישוי הלכו ותפחו בלי שתהיה להם יכולת לפצות את עצמם על העליה.

ועדת המחירים המליצה בשנת 2022 להעלות את המחירים, אבל שרי התחבורה והאוצר לא חתמו על ההמלצות. לכן הוועדה התכנסה שוב בשנת 2023 בהרכב חדש ושוב המליצה שצריך להעלות את המחירים. הפעם שרת התחבורה בחרה לא לחתום ואיגוד מכוני הרישוי פנה לבג"ץ שקבע כי חובה לחתום.

המחירים החדשים שיכנסו לתוקף בדצמבר גבוהים משמעותית מהמחיר הקיים: טסט למכונית פרטית שעולה כיום 96 שקלים יעלה בקרוב 117.60 שקלים. טסט חוזר לרכב פרטי שעולה עכשיו 19 שקלים יזנק בקרוב ל- 27.80 שקלים. יחד עם זאת, לצד הגלולה המרה יש גם סוכריה: רכב חשמלי ישלם פחות. לפי הנוסח, הטסט לרכב החשמלי יעלה 99.10 שקלים.

 

 

טסט לרכב משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}