י"ד אלול התשפ"ד
17.09.2024
דרישה לעוצרו

הסתה מטורפת של הפובלציסט: "אני רוצה לדחוף סכין מחודדת בגרונו של כל יהודי"

בעל טור בשבועון בלגי כתב: "רוצה לדחוף סכין מחודדת בגרונו של כל יהודי שאני נתקל בו". איגוד הארגונים היהודיים באירופה תובע מהמשטרה לעצור את ה"פובליציסט" לנוכח ההסתה הבוטה לרצח יהודים ולהשעותו לאלתר מכתיבה בעיתון

הסתה מטורפת של הפובלציסט: "אני רוצה לדחוף סכין מחודדת בגרונו של כל יהודי"
חרדים באנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

הפובליציסט הפלמי הרמן בריסלמנס מאשים את נתניהו ברצח ילדים ובגרירת העולם למלחמת עולם שלישית וכותב בטורו הקבוע בכתב העת הפלמי HUMO, היוצא לאור בבלגיה "בדעה צלולה אני עוקב מקרוב אחר המלחמת עולם שלישית שמגיעה. המזרח התיכון יתפוצץ, עם השלכות סוררות על שאר העולם. וכל זה על ידי יהודי קטן, עבה וקירח, הנושא את השם המבשר רעות ביבי נתניהו, ואשר מכל סיבה שהיא רוצה להבטיח שכל העולם הערבי ייסחף".

עוד כתב: "על כל לוחם חמאס או חיזבאללה שנהרג על ידי אותו צבא הכאוס הישראלי, מאות אזרחים חפים מפשע נהרגים, הרבה ילדים ביניהם, ואותו גורל יהיה זהה לילדינו במערב הבטוח כביכול. אני רואה תמונה של ילד פלסטיני בוכה וצורח, שצורח לגמרי מעבר לכל החושים לאמא שלו שוכבת מתחת לפסולת בניין, ואני מדמיין שהילד הזה הוא הבן שלי רומן, והאמא היא זוגתי לנה, ואני כל כך כועס שאני רוצה לדחוף סכין מחודדת בגרונו של כל יהודי שאני נתקל בו".

הוא הוסיף: "כמובן שתמיד צריך לחשוב, לא כל יהודי הוא רצחני, וכדי לתת צורה למחשבה הזו אני מדמיין גבר יהודי מבוגר ברחוב שלי, לבוש בחולצה מכובסת, מכנסי כותנה מזויפים וסנדלים ישנים. אני מרחם עליו וכמעט יש לי דמעות בעיניים, אבל רגע אחר כך אני מאחל לו לעזאזל". 

למקרא דברי ההסתה המחליאים הללו פנה איגוד הארגונים היהודיים באירופה, EJA, לתובע הכללי של בלגיה ודרש לעצור את הפובליציסט בגין הסתה לרצח. הארגון פנה גם למערכת כתב העת, בדרישה להשעות את הכותב לאלתר - בטרם יעשה שימוש נוסף בטורו להסתה להרג יהודים.

יו"ר ה-EJA, הרב מנחם מרגולין קבע "ביקורת על ישראל - כן. הסתה לרצח יהודים או לרצח של אדם כלשהו - לא ולא. חופש הביטוי מסתיים בדיוק במקום שבו הבעת דעה הופכת להסתה בוטה לשיסוף גרונם של יהודים ואנו מצפים משלטונות בלגיה להבהיר זאת באכיפה נחושה. עצם פרסום הטור השטני הזה מעיד על ליקוי חמור בשיקול דעת העורכים ובכל זאת, משהדברים פורסמו, אנו מצפים שהמערכת לקיים בדק בית פנימי יסודי ותשעה את הכותב לאלתר" מציין הרב מרגולין ותובע ממערכת השבועות להסיר מייד את הטור מהאתר ולפרסם התנצלות.

בלגיה הסתה ראש הממשלה נתניהו הרב מנחם מרגולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}