י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
באקדח שלוף

דרמה במחאת הגיוס: עשרות פרצו לבסיס תל השומר; שוטר איים על מפגין: "כדור בראש"

עשרות מפגינים פרצו לבסיס תל השומר | תיעוד: שוטר איים עם אקדח שלוף על חרדים באזור הבסיס: "כדור בראש" | דובר צה"ל על פריצת מפגיני 'הפלג': "עבירה חמורה, יש למצות את הדין עם הפורעים"

דרמה במחאת הגיוס: עשרות פרצו לבסיס תל השומר; שוטר איים על מפגין: "כדור בראש"
מחאה נגד גיוס בתל השומר צילום: Erik Marmor/Flash90

על רקע זימונם של מאות חרדים ללשכת הגיוס, הגיעו הבוקר (שלישי) מאות חרדים כדי למחות נגד המהלך. 

המפגינים, מאנשי הפלג הירושלמי והעדה החרדית, הגיעו למקום זה היום השני, התעמתו עם שוטרים, קראו קריאות בגנות גיוס החרדים וניסו למנוע את כניסתם של המעטים שנענו לזימון הצו. 

הפריצה לבסיס תל השומר צילום: יהוידע בן ציון

בשעות הצהריים המשטרה איבדה שליטה על המתרחש כאשר עשות מהמוחים הצליחו לפרוץ את המחסומים ולחדור לתוך הבסיס הצבאי שמאכלס את לשעת הגיוס.

בתיעוד שהגיע ל"בחדרי חרדים" נראה שוטר מאיים על מפגינים חרדים באזור הבסיס כי אם לא יעופו, יקבלו "כדור בראש". 

שוטר מאיים על מפגינים בכדור בראש צילום: מוטי גלזר

דובר צה"ל בתגובה לאירועים: "בשעות האחרונות, עשרות מפגינים ניסו לפרוץ לבסיס תל השומר במהלך הפגנות שנערכו מחוץ לבסיס, וחדרו לאנדרטת חיל השלישות הסמוכה לגדר הבסיס. כוחות משטרה ומג"ב פינו את הפורצים.

פריצה לבסיסי צה"ל היא עבירה חמורה ובניגוד לחוק. צה"ל מגנה את ההתנהגות האלימה, ועומד על כך שיש למצות את הדין עם הפורעים.

גיוס חרדים הוא צורך מבצעי הכרחי ומתקיים בהתאם לחוק ואנחנו נחושים להמשיך ולקדם אותו".

בתחילת השבוע הודיע הפלג הירושלמי על החרפת המאבק. בהודעת "הוועדה להצלת עולם התורה" נאמר כי "עקב המשך ניסיונות הצבא לגייס בכפייה בחורים חרדים לצבא השמד, כאשר לראשונה מאז קום המדינה שולחת המדינה צווי גיוס ללא יכולת ערעור ודיחוי, בכוונתה להביא גם מחר ללשכת הגיוס בעל כורחם בחורי חמד יקרים מקבלי הצווים בניגוד לאמונתם, ובעקבות ההצלחה הרבתית שנרשמה היום בפעולות מנע והסברה מפני ההתייצבות לצו הצבא, שנאסרה על ידי כל גדולי ישראל".

Tomer Neuberg/Flash90מחאת הגיוס בתל השומרצילום: Tomer Neuberg/Flash90

בעקבות כך, ציינו בוועדה, "הורה רבינו מרן ראש הישיבה רבי אשר דויטש שליט"א, כי גם מחר - יום שלישי, ב' מנחם אב, החל משעות הבוקר המוני אברכים ובני תורה יתייצבו בסמוך ללשכת הגיוס בתל השומר וכן בלשכות הגיוס ברחבי הארץ, כדי לפעול להסברה בקרב אותם נערים, וכדי למחות בתוקף נגד הרדיפה הנוראה של עולם התורה בארץ ישראל".

בפלג הירושלמי ציינו כי מרכז מעמד המחאה וההסברה יתקיים בשעות הצהרים, "כאשר למקום יגיעו מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א להביע את דעת התורה, ולהעניק תמיכה וכתף לכל אלו הנחשלים שקיבלו את הצווים ולהבהיר כי הציבור החרדי עומד איתן מאחוריהם, וכי אין לחשוש מאיומי הצבא בפרט כאשר עולם התורה בכללותו ניתק מגע משלטונות הצבא".

לשכת הגיוס בסיס תל השומר הפלג הירושלמי מחאת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}