י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"לכנס דיון חירום"

ניצול ציני: עושק מחירי הטיסות חזרה של הישראלים שנתקעו בחו"ל

בלשכת סוכני הביטוח, פנו לח"כ דוד ביטן בבקשה לכנס דיון חירום של הוועדה בנושא עושק מחירי טיסות החזרה ארצה של הישראלים שנתקעו בחו"ל | "רשות התחרות ומשרד התחבורה חייבים להתערב באופן מיידי ולקבוע תעריפי מחירים הגיוניים"

ניצול ציני: עושק מחירי הטיסות חזרה של הישראלים שנתקעו בחו"ל
אילוסטרציה צילום: unsplash

בלשכת סוכני הביטוח, פנו הבוקר (שלישי) ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן בבקשה לכנס דיון חירום של הוועדה בנושא עושק מחירי טיסות החזרה ארצה של הישראלים שנתקעו בחו"ל.

כזכור, עוד ועוד ישראלים מצאו עצמם בימים האחרונים תקועים בחו"ל בעקבות גל ביטולי הטיסות בשל החשש של חברות התעופה להסלמה משמעותית בישראל. הנוסעים שנתקעו בחו"ל מעלים טענות קשות על ניצול המצב: "חברות התעופה הישראליות לא מתגברות מטוסים, הן רק מפקיעות מחירים".

לדברי נשיא לשכת סוכני הביטוח שלמה אייזיק "הציבור הישראלי מתמודד בימים האחרונים מול גל גדול של ביטולי טיסות לארץ וממנה מצד חברות תעופה זרות וישראליות. רבבות ישראלים משלמים את המחיר המנופח והעצום בהזמנות של טיסות בתעריפים הזויים וכן בהוצאות של כספים בשל הארכת השהייה שלהם בחו״ל בשיא עונת התיירות".

עוד מסביר אייזיק כי "שוק התעופה ידוע בכך שהוא תחרותי בזמן שגרה, אבל בעת חירום הוא הופך לשוק שנשלט על ידי דואופול ואפילו מונופול. על רקע ביטולי הטיסות, ותעריפי טיסות החילוץ והטיסות הסדירות שנאלץ הציבור לשלם".

"אנו קוראים לכנס את הוועדה לדיון חירום בהול ולזמן אליו את הגורמים המוסמכים במשרד התחבורה, רשות התעופה האזרחית, ורשות התחרות" נכתב בפנייה לח"כ ביטן. עוד הוסיפו כי "רשות התחרות ומשרד התחבורה חייבים להתערב באופן מיידי ולקבוע תעריפי מחירים הגיוניים עבור הטיסות ממספר יעדים מחו״ל לישראל. בנוסף, על הגורמים המוסמכים לפעול מול כלל חברות התעופה הנוחתות וממריאות מנתב״ג ולדרוש מהן לעמוד בכל החוקים והתקנות בכל הקשור להחזרים על טיסות שבוטלו על ידן".

נתב"ג בן גוריון מלחמת חרבות ברזל ביטול טיסות הפקעת מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}