י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"ניצחון ליברלי?"

אנשי תקשורת נגד ההחלטה המקוממת של עיריית תל אביב: "אצבע בעין"

איש המדיה חן אביגדורי: "מה שמוסגר כ"ניצחון ליברלי" הוא יותר אצבע בעין וזה בדיוק ממה שאנחנו צריכים להימנע ממנו אם אנחנו רוצים להמשיך לחיות פה ביחד". העיתונאי עידן ארץ: "זה לא ניצחון ובטח שלא ליברלי"

אנשי תקשורת נגד ההחלטה המקוממת של עיריית תל אביב: "אצבע בעין"
תפילה בכיכר החטופים בת"א צילום: תומר נויברג, פלאש 90

"ניצחון ליברלי?" אנשי תקשורת שאינם נמנים על ציבור שומרי המצוות, תקפו היום (שלישי) את ההחלטה המקוממת של עיריית תל אביב לאסור תפילות במרחב הציבורי. 

איש התקשורת אסף ליברמן, מגיש כאן חדשות, כתב: "בסביבתי החילונית תל אביבית אין אהדה גדולה להדרת התפילות מהמרחב הציבורי בחגי תשרי. ובכלל, כדאי שהחילונים יקדישו מאמץ לצקת תוכן קהילתי-חילוני לחגים במקום לסכל תפילות".

כאן חדשותאסף ליברמןצילום: כאן חדשות

איש המדיה חן אביגדורי הוסיף: "אני חילוני מוחלט, וממש לא מפריעות לי תפילות במרחב הציבורי. לא משנה אם הן יהודיות, מוסלמיות או באהיות, בטח שלא בחגים. נראה לי שמה שמוסגר כ״ניצחון ליברלי״ הוא יותר אצבע בעין וזה בדיוק ממה שאנחנו צריכים להימנע ממנו אם אנחנו רוצים להמשיך לחיות פה ביחד.

עיתונאי 'גלובס', עידן ארץ, כתב בתגובה לחברת מועצת העיר תל אביב, הדס רגולסקי, שהתגאתה בהובלת ההחלטה, כי "זה לא ניצחון ובטח שלא ליברלי". זאת בתגובה לציוץ בטוויטר שבו כתבה רגולסקי: "ניצחון ליברלי בתל אביב! שמחה לבשר שהקמתי יחד עם מנהלי קהילות ונציגי שכונות קואליצייה לקידום ערכים ליברליים והומניים בתל אביב והפעולה הראשונה שלנו היתה להיערך לחגי תשרי. היום התקבלה החלטה עירונית - לא עוד תפילות המוניות בכיכרות העיר".

"עם כל הכבוד לרצון לציביון", כתב ארץ בתגובה: "תל אביב היא עיר ליברלית ורבגונית, עם מגוון סוגי אוכלוסיות. אין שום מניעה לקיים גם תפילות במרחב הציבורי ביום הקדוש ביותר בשנה. המאבקים בשנה שעברה קרעו אותנו מבפנים, וכולנו זוכרים את התוצאה. בואי לא נחזור עליהם".

ללאהחלטת עיריית תל אביבצילום: ללא

בתוך כך, גם במערכת הפוליטית התייחסו לסערה.

ח"כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי תקף, אף הוא בתגובה לחברת מועצת העיר תל אביב: "הצלחת למנוע תפילות בחגי תשרי ברחובה של עיר. איזו גאווה. מעניין אם "הליברליות" הזו תגרום לך להלחם נגד עוד פעילויות המתוכננות להתקיים ברשות הרבים. עצוב".

שר האנרגיה אלי כהן תקף את ההחלטה: "בימים בהם מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה, וחיילינו נלחמים כתף אל כתף, על כולנו לפעול להגברת האחדות בעם. החלטת עיריית תל אביב לאסור את תפילות יום הכיפורים במרחבים הציבוריים היא תמוהה, מפלגת וחייבת להתבטל".

השרה מאי גולן הגיבה: "אין חרפה כמו ההחלטה הבזויה של עיריית תל אביב והעומד בראשה חולדאי - שמנסה בכל כוחו ומאודו לדרוס את מנהגי שומרי המסורת, ואוסר על קיום תפילות יום הכיפורים במרחב הציבורי - כדי להכאיב בכוונת מכוון. לא הקמנו מדינת לאום יהודית - כדי שיהודים יפחדו לקיים מצוות בגלוי בארץ היחידה שניתנה להם בזכות אבותינו ולא בחסד".

תל אביב עיריית תל אביב תפילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}