י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הם מפחדים

דיווח: בצל החשש מהסלמה - תושבים נמלטים מלבנון, אחרים מביירות

נמל התעופה הבינלאומי בביירות התמלא בימים האחרונים בנוסעים המבקשים לעזוב את המדינה. תושבים אחרים, נמלטים מביירות ומרובע הדאחיה | תמונת המצב במדינה השכנה בצל החשש מהסלמה

דיווח: בצל החשש מהסלמה - תושבים נמלטים מלבנון, אחרים מביירות
התקיפה בדרום לבנון צילום: רשתות ערביות

במקביל להמתנה הדרוכה בישראל ברקע האיומים האיראנים למתקפה בתגובה לחיסולו של מנהיג חמאס בטהרן, דריכות שיא גם בלבנון. תושבי המדינה חוששים מהסלמה שתוביל למלחמה כוללת שתחזיר אותם לימי מלחמת לבנון השניה, הזכורה להם לרעה.

בחדשות 12 דווח כי נמל התעופה הבינלאומי רפיק אל חרירי בביירות, התמלא בימים האחרונים בנוסעים המבקשים לעזוב את המדינה. תושבים אחרים, נמלטים מביירות ומרובע הדאחיה ועוברים להתגורר במקומות מרוחקים יותר באופן זמני. בנוסף, לפי הדיווחים תושבי לבנון נוהרים לסופרים, מצטיידים במזון ומושכים כסף רב מכספומטים. 

גם בתי החולים במדינה בכוננות גבוהה וארגון הבריאות העולמי העביר להם כמות גדולה של ציוד רפואי וערכות לטיפול בפצועי מלחמה.

בצל המתיחות, יש בעלי בתים שהעלו את מחירי השכירות, תוך שהם מנצלים את המצוקה של אלו מתגוררים בדאחיה או בדרום המדינה ומחפשים מפלט, במקום שנחשב בטוח יותר. מירנה א-שקר שעובדת בחברת נדל"ן בלבנון סיפרה כי "בתוך יומיים בלבד, הביקוש לדירות מחוץ לדרייב גדל בטירוף". כך למשל, מחירי השכירות לדירות מרוהטות עלו מ-600 דולר לדירת ארבעה חדרים ל-1,800 דולר לפחות. ואם זה לא מספיק, המתווכים ובעלי הדירות דורשים כעת ערבות - תשלום מראש של שישה חודשי שכירות לפחות.

ביירות לבנון חיזבאללה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}