י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
היום השני למחאות

ב'פלג' מחריפים את המאבק: מאות מפגינים מחוץ ללשכת הגיוס

המפגינים הגיעו גם היום ללשכת הגיוס בתל השומר, על רקע זימונם של צעירים חרדים לצו גיוס | הפלג הירושלמי מחריף את המאבק: "למחות בתוקף נגד הרדיפה הנוראה של עולם התורה בארץ ישראל"

ב'פלג' מחריפים את המאבק: מאות מפגינים מחוץ ללשכת הגיוס
המחאה מחוץ לתל השומר צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90

מאות מאנשי הפלג הירושלמי והעדה החרדית מפגינים גם הבוקר (שלישי), זה היום השני ברציפות, סמוך ללשכת הגיוס בתל השומר, על רקע זימונם של צעירים חרדים לצו גיוס. כוחות משטרה גדולים נמצאים במקום, בניסיון למנוע את המהומות שהתרחשו אמש במקום.

אמתול הודיע הפלג הירושלמי על החרפת המאבק. בהודעת "הוועדה להצלת עולם התורה" נאמר כי "עקב המשך ניסיונות הצבא לגייס בכפייה בחורים חרדים לצבא השמד, כאשר לראשונה מאז קום המדינה שולחת המדינה צווי גיוס ללא יכולת ערעור ודיחוי, בכוונתה להביא גם מחר ללשכת הגיוס בעל כורחם בחורי חמד יקרים מקבלי הצווים בניגוד לאמונתם, ובעקבות ההצלחה הרבתית שנרשמה היום בפעולות מנע והסברה מפני ההתייצבות לצו הצבא, שנאסרה על ידי כל גדולי ישראל".

בעקבות כך, ציינו בוועדה, "הורה רבינו מרן ראש הישיבה רבי אשר דויטש שליט"א, כי גם מחר - יום שלישי, ב' מנחם אב, החל משעות הבוקר המוני אברכים ובני תורה יתייצבו בסמוך ללשכת הגיוס בתל השומר וכן בלשכות הגיוס ברחבי הארץ, כדי לפעול להסברה בקרב אותם נערים, וכדי למחות בתוקף נגד הרדיפה הנוראה של עולם התורה בארץ ישראל".

בפלג הירושלמי ציינו כי מרכז מעמד המחאה וההסברה יתקיים בשעות הצהרים, "כאשר למקום יגיעו מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א להביע את דעת התורה, ולהעניק תמיכה וכתף לכל אלו הנחשלים שקיבלו את הצווים ולהבהיר כי הציבור החרדי עומד איתן מאחוריהם, וכי אין לחשוש מאיומי הצבא בפרט כאשר עולם התורה בכללותו ניתק מגע משלטונות הצבא".

הפלג הירושלמי גיוס חרדים לשכת גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}