י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

תאומים הגיעו לארץ לחגוג בר מצווה, ורכשו תפילין נוספות לזכרו של חייל

משפחת מרקס מפלורידה הגיעה לביקור בישראל כחלק מטיול בר המצווה לתאומים בני ה-13. הם רכשו זוג שלישי נוסף לזכרו של לוחם צה"ל שנפל בקרבות ברצועת עזה

תאומים הגיעו לארץ לחגוג בר מצווה, ורכשו תפילין נוספות לזכרו של חייל
אילוסטרציה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

נחמה ואיתן מרקס מפלורידה הגיעו לישראל לקראת בר המצווה לתאומים בני ה-13 ונפגשו עם קרוב משפחתם הרב דוד גוטליב מרבני ארגון צל"ש (צבא לשם שמיים) שסיפר להם על פרויקט שארגון צל"ש והקרן לעזרה הדדית רעננה, תורמים זוגות תפילין לחיילים שלא הניחו עד כה תפילין לזכרם של הנופלים במלחמת חרבות ברזל ומעוניינים להניח לעילוי נשמתם.

בני הזוג נחמה ואיתן מרקס נורא התחברו לרעיון והתרגשו לקחת חלק בפרויקט. "הם היו צריכים שלושה זוגות תפילין", סיפר הרב גוטליב, "שניים לתאומים שלהם וזוג תפילין נוסף שייתרם לזכרו של חייל שנפל".

באותו השבוע שמשפחת מרקס תרמה את התפילין, נפל סמ"ל יונתן אהרן גרינבלט, ששירת כלוחם בגדוד שקד גבעתי ונפצע לאחר שטיל נ"ט פגע במבנה שבו שהה. יונתן נלחם שבוע על חייו עד שנפטר בתאריך 20.07.2024.

דובר צה"ליונתן גרינבלט הי"דצילום: דובר צה"ל

הרב דוד גוטליב, תושב העיר בית שמש שהכיר את המשפחה של יונתן הי"ד, הגיע לנחם בבית משפחת גרינבלט עם זוג תפילין לעילוי נשמתו וסיפר לבני המשפחה כי "התפילין ינתנו לחייל שיתחייב להתחיל להניח תפילין וישמש כתזכורת יומית ליונתן שכבר לא יכול להניח".

בני המשפחה התרגשו מהמחווה ואביו של יונתן חיבק ונישק בחרדת קודש את הזוג התפילין ששמו של בנו יונתן ז"ל רקום עליהם. "זה נתן להם נחמה פורתא שהתפילין יהיו לעיולי נשמתו של יונתן", סיפר הרב גוטליב.

באדיבות המשפחהאביה גרינבלט, אביו של יונתן עם התפיליןצילום: באדיבות המשפחה

ארגון צל"ש חילק כבר כ-300 זוגות תפילין בתשעה חודשים האחרונים כאשר כל זוג תפילין מוקדש לחייל שנפל במלחמה ומוענקים לחיילים שרוצים להנציח חיילים שנפלו במלחמה על ידי הנחת תפילין לעילוי נשמתם.

תפילין יונתן גרינבלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}