י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
שחרור האסירים

כתבת בכירה פוטרה לאחר שהפרה אמברגו וסיכנה אמריקאים

סןכנות הידיעות בלומברג פיטרה את כתבת הבית הלבן שלה, לאחר שהפרה אמברגו ודיווחה לפני הזמן על עסקת שחרור האסירים עם רוסיה בשבוע שעבר. צעדים משמעתיים ננקטו נגד מספר אנשי צוות

כתבת בכירה פוטרה לאחר שהפרה אמברגו וסיכנה אמריקאים
עיתון חדשות צילום: unsplash

רשת בלומברג פיטרה את הכתבת, שפרסמה ביום חמישי האחרון כי אסירים אמריקאים שהיו כלואים ברוסיה, שוחררו. בזמן שהעיתונאי היהודי אוון גרשקוביץ' ואסירים אמריקאים אחרים עדיין היו במעצר רוסי כשהם ממתינים להגיע לאנקרה, בירת טורקיה, פרסמה הכתבת כי הם שוחררו. מאוחר יותר הכתבה שונתה שהאסירים עדיין לא שוחררו בזמן הפרסום.

העורך הראשי של חדשות בלומברג, ג'ון מיקלתוייט, כתב לצוות הכתבים ביום שני כי פרסום המאמר "יכול היה לסכן" את ההסכם.

מרשת בלומברג נמסר: "נקטנו צעדים משמעתיים נגד מספר ממעורבים, ואנו נבדוק את התהליכים שלנו כדי להבטיח שכשלים כאלה לא יחזרו".

ג'ניפר ג'ייקובס , כתבת בכירה בבית הלבן והכותבת הראשית של המאמר, פוטרה, כך לפי אדם שמכיר את הנושא ושוחח עם ה'וול סטריט ג'ורנל'. "בדיווח על שחרורו של אוון, עבדתי יד ביד עם העורכים שלי כדי לדבוק בסטנדרטים ובהנחיות העריכה", פרסמה ג'ייקובס ב-X.

"לכתבים אין את המילה האחרונה מתי מתפרסמת כתבה או איזו כותרת", כתבה. "זו הסיבה שבלמים ואיזונים קיימים בתהליכי העריכה" .

גרשקוביץ' היה במעצר רוסי במשך 491 ימים. הוא ועוד כ-12 אמריקאים הוחלפו ביום חמישי האחרון באסירים רוסים שהיו עצורים בארה"ב ובאירופה, כולל רוצח מורשע. זה היה חילופי השבויים מהגדולים והמורכבים מאז המלחמה הקרה.

כשהדיווחים החלו לזרום, הוטל אמברגו עד שיתברר שהאסירים יצאו ממעצר רוסי ובדרכם לטורקיה, שם אמורה הייתה להתקיים חילופי האסירים. הכתבה של בלומברג קדמה לתדרוך של ממשלת ארה"ב והגיעה שעות לפני שחברות חדשות אמריקאים גדולות דיווחו על שחרורו של גרשקוביץ'. 

וול סטריט ג'ורנל אוון גרשקוביץ רוסיה טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}