י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מתכוננת להסלמה

איראן מעבירה משגרי טילים ועורכת תרגילים צבאיים

איראן החלה בהזזת משגרי טילים וביצוע תרגילים צבאיים מסוף השבוע האחרון. בממשל ביידן מודאגים מכך שתקיפה איראנית עשויה להיות יחד עם תקיפה מצד חיזבאללה, בניסיון להכריע את ההגנה הישראלית

איראן מעבירה משגרי טילים ועורכת תרגילים צבאיים
טילים איראניים צילום: שאטרסטוק

ממשל ביידן פועל למתן מתקפה איראנית פוטנציאלית על ישראל, אך הממשל עומד בפני מערך של אתגרים חדשים, כאשר יש נסיון לשחזר את ההצלחה שהייתה באפריל, כאשר קואליציה רב לאומית סייעה לישראל ליירט מטח של טילים ומל"טים איראניים.

בכירים אמריקאים אמרו שהאיראנים החלו מאז סוף השבוע להזיז משגרי טילים ועורכים תרגילים צבאיים, מה שיכול להצביע על כך שטהראן מתכוננת למתקפה בימים הקרובים. איראן אותתה כי היא מתכננת להגיב נגד ישראל על חיסול הנייה בטהראן. כך אמרו גורמים אמריקנים ל"וול סטריט ג'ורנל".

גורמים רשמיים בממשל ביידן גם מודאגים מכך שתקיפה איראנית עשויה להיות יחד עם תקיפה מצד חיזבאללה, בניסיון להכריע את ההגנה הישראלית.

בכירים בארה"ב דוחקים בטהראן לא להסלים את הסכסוך ופועלים להבטיח את תמיכתן של מדינות ערב המתונות שנמצאות תחת איומים איראניים אם יסייעו להגנת ישראל.

ארצות הברית הודיעה על היערכות והזזת כוחותיה באזור. גורם אמריקני ציין כי ארצות הברית נערכת להגן על ישראל באופן דומה למתקפה שהתרחשה בחודש אפריל.

איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}