י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אחרי עשרה חודשים

שכונה חדשה ומבנים בלב הקיבוץ: שיקום בארי יוצא לדרך

המועצה הארצית לתכנון ובנייה תדון במתן צו לשיקום קיבוץ בארי. בין היתר תוקם שכונה חדשה וישוקמו 12 מבנים בלב הקיבוץ. מרכז המשק של הקיבוץ: "אנחנו בונים את השכונות האלה כדי לאפשר עד קיץ 2026 להחזיר את חברי בארי לבארי"

שכונה חדשה ומבנים בלב הקיבוץ: שיקום בארי יוצא לדרך
הבית בו אותרה גופתה של ליאל חצרוני הי"ד צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה תדון היום לראשונה במתן צו שיאפשר הקמת שכונת מגורים חדשה ושיקום שכונה שנהרסה בקיבוץ בארי בטבח השבעה באוקטובר, כך דווח ב"ווינט". 

אנשי בארי מתשכנים ברובם במלון בים המלח, וצפוים לעבור בקרוב לשכונה זמנית בחצרים. הצו מבקש להקים בתוך הקיבוץ שכונת הרחבה ולשקם 12 מבנים שנפגעו. 

תומר גולן, מרכז המשק של קיבוץ בארי, אמר ל"ווינט": "אנחנו בונים את השכונות האלה כדי לאפשר עד קיץ 2026 להחזיר את חברי בארי לבארי. בשכונת אשלים כבר הרסנו את הבתים שנפגעו ונתחיל בשבועות הקרובים להקים את התשתיות".

בטבח השבעה באוקטובר נרצחו 95 מחברי הקיבוץ. 30 נוספים נחטפו או הוגדרו נעדרים. בחודש שעבר התחקיר הצה"לי אודות הקרב שהתנהל בקיבוץ בשבעה באוקטובר הוצג בפני חברי הקיבוץ. 

בקיבוץ מסרו כי "ניתן לומר כי התחקיר היה יסודי, ועזר לחברי הקיבוץ להבין במעט את עומק ומורכבות הלחימה בגזרות השונות בקיבוץ".

קיבוץ בארי השבעה באוקטובר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}