י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"החלטה בזויה"

סערה: עיריית תל אביב אוסרת קיום תפילות במרחב הציבורי

עיירית תל אביב החליטה כי לא תאפשר לקיים תפילות במרחב הציבורי במהלך חגי תשרי. השר אלי כהן: "החלטת עיריית תל אביב היא תמוהה, מפלגת וחייבת להתבטל"

סערה: עיריית תל אביב אוסרת קיום תפילות במרחב הציבורי
תפילה בכיכר החטופים בת"א צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מכעיס: עיריית תל אביב הודיעה כי היא לא תאשר לקיים תפילות במרחב הציבורי בחגי תשרי, זאת לאחר שבשנה שעברה הגיעו תושבים להפריע לתפילת יום כיפור שהתקיימה בעיר. 

רובי זלוף, המשנה למנכ"ל עיריית תל אביב, כתב בין היתר: "לאחר בחינת העניין, התקבלה החלטה לפיה הפרקריטה שהחלה בשנות הקורונה, במסגרתה העמידה העירייה כיכרות עירוניים לטובת פעילות כאמור, ביום הכיפורים הייתה נכונה לשנות הקורונה לאור חשיבות השהייה במרחב הפתוח בתקופה זו".

"עיריית תל אביב אינה רואה מקום להמשיך בפעילות זו, ויש לחזור למקובל זה שנים, לפיו העירייה אינה מעמידה מרחב ציבורי אינטנסיבי דוגמת כיכרות, גינות ציבוריות שוקקות וכדומה על מנת שישמש כבית כנסת/מקום התכנסות לטובת אירוע ביוזמה פרטית וכי המענה לקיום תפילות יום הכיפורים הוא באמצעות מאות בתי הכנסת הפזורים בעיר", המשיך. 

עוד כתב: "בהתאם לכך, כלל הבקשות לקיום תפילה/התכנסות בכיכרות וכדומה אינן מאושרות ומשכך לא ניתן לאשר את בקשתכם".

שר האנגרגיה אלי כהן תקף את ההחלטה: "בימים בהם מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה, וחיילינו נלחמים כתף אל כתף, על כולנו לפעול להגברת האחדות בעם. החלטת עיריית תל אביב לאסור את תפילות יום הכיפורים במרחבים הציבוריים היא תמוהה, מפלגת וחייבת להתבטל".

השרה מאי גולן הגיבה: "אין חרפה כמו ההחלטה הבזויה של עיריית תל אביב והעומד בראשה חולדאי - שמנסה בכל כוחו ומאודו לדרוס את מנהגי שומרי המסורת, ואוסר על קיום תפילות יום הכיפורים במרחב הציבורי - כדי להכאיב בכוונת מכוון. לא הקמנו מדינת לאום יהודית - כדי שיהודים יפחדו לקיים מצוות בגלוי בארץ היחידה שניתנה להם בזכות אבותינו ולא בחסד".

תל אביב רון חולדאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}