י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תוקפת חזרה

מצרים לישראל: "תתמקדו בכשלי שבעה באוקטובר, הגבול עם עזה נפרץ בקלות"

אחרי ההאשמות על כך שלא עשתה מספיק על מנת למנוע את ההברחות לעזה, קהיר תוקפת בחזרה וטוענת - המנהרות אטומות בצידן הדרומי. מצרים: "במקום לתקוף אותנו, תתמקדו בכשלי 7 באוקטובר"

מצרים לישראל: "תתמקדו בכשלי שבעה באוקטובר, הגבול עם עזה נפרץ בקלות"
מנהרה בציר פילדלפי צילום: דובר צה"ל

בעקבות ההאשמות הישראליות נגד מצרים על כך שלא עשתה מספיק בסוגיית מנהרות ההברחה בציר פילדלפי, גורם מצרי בכיר אמר: "במקום שהפוליטיקאים בישראל יעסקו בלהאשים את מצרים, עדיף שהם יבחנו את הטעויות שהביאו לכשלים הביטחוניים של ישראל בשבעה באוקטובר". כך דיווח רועי קייס בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.

"אין כזה דבר פעילות ביטחונית שהיא הרמטית ונשלטת במאת האחוזים", אמר הבכיר המצרי, "הראייה לכך היא האופן שבו הצליח חמאס לחדור את הגבול בין עזה לישראל בקלות בשבעה באוקטובר על אף כל האמצעים המתקדמים שישראל עשתה בהם שימוש".

אותו גורם מצרי בכיר פרס את כתב ההגנה של קהיר בסוגיית מנהרות ההברחה בפילדלפי: "אנחנו נלחמנו בסוגיית המנהרות במשך שנים למען הביטחון שלנו, לא למען ביטחון ישראל, עד כדי כך שפינינו עיר שלמה בסיני לטובת העניין".

הוא הוסיף כי גם כשישראל שלטה בציר פילדלפי עד 2005, היו הברחות, מה גם שרוב המנהרות שנמצאו כעת סגורות מהצד של מצרים. "מי שמצלמים את התמונות של המנהרות האלה יודעים זאת היטב, אך הם לא אומרים את האמת", אמר.

בסוף השבוע האחרון משלחת ישראלית ביקרה בקהיר כדי לדון בין השאר בסוגיית השליטה בציר פילדלפי שטרם הוכרעה. אבל מה שכן ברור, הוא שסוגיית מנהרות ההברחה וחלקן בהתעצמות של חמאס מייצרת לא מעט דם רע ביחסים בין המדינות.

ציר פילדלפי מצרים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}