י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חוששים מהסלמה

ישראל הוזהרה על ידי הקואליציה האזורית "לא למתוח את החבל"

לחץ על ישראל לא להגיב בצורה קיצונית למתקפה איראנית, שצפויה לבוא. גם למתקפה הקודמת תוכננה תגובה עוצמתית, שרוככה בלחץ בינלאומי

ישראל הוזהרה על ידי הקואליציה האזורית "לא למתוח את החבל"
שיגורים ויירוטים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גורמים בקואליציה האזורית שייסיעו לישראל נגד מתקפה איראנית, העבירו לישראל מסר ברור לגבי תגובה אפשרית מצד ישראל למתקפה איראנית. הגורמים בקואליציה אמרה לישראלים: "אל תמתחו את החבל יותר מדי".

הגורמים בקואליציה האזורית הוסיפו: "תחשבו טוב לפני שאתם תוקפים חזרה. המטרה בסופו של דבר היא לא להוביל למלחמה כוללת". כך דיווח עמיחי שטיין בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב.

כזכור, בליל המתקפה האיראנית, בחודש אפריל, ישראל תכננה תגובה צבאית משמעותית - אך לחץ אמריקני כבד הוביל בסופו של דבר, לתקיפה נקודתית סמוך לאיספהאן.

הפעם החשש בקרב הקואליציה האזורית הוא הרבה יותר כבד, ולכן כבר עכשיו משוחחים על התגובה הישראלית, שכנראה תגיע בסופו של דבר.

דיפלומטים מערביים אמרו לכאן חדשות כי הם מעריכים שניתן יהיה לשחזר את הקואליציה שסיכלה את המתקפה האיראנית בחודש אפריל. אז שיתפו פעולה תשע מדינות ארצות הברית, בריטניה, צרפת, קטר, מצרים, ירדן, סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין. 

לדברי הדיפלומטים, יש עבודה אינטנסיבית וסיכוי טוב ששיתוף הפעולה יקרה גם הפעם. "לכולם יש אינטרס שהאירוע לא יתגלגל למלחמה אזורית", אמר אחד הדיפלומטים.

יירוטים איראן מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}