י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
ברית הדוקה

ציר הרשע: רוסיה החלה להעביר לאיראן מערכות הגנה אווירית מתקדמות

איראן ביקשה מרוסיה מערכות הגנה מתקדמות. גורמים איראניים אמרו כי רוסיה החלה להעביר לאיראן מכ"מים מתקדמים. אתמול ביקר בטהראן מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה

ציר הרשע: רוסיה החלה להעביר לאיראן מערכות הגנה אווירית מתקדמות
אילוסטרציה צילום: צילום מסך

אתמול ביקר בטהראן מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה סרגיי שויגו, ונפגש עם נשיא איראן מסעוד פזשכיאן ורמטכ"ל צבא איראן מוחמד באגרי. ביקורו של שויגו מדגיש את הברית ההדוקה בין איראן לרוסיה, שהתחזקה מאז החלה המלחמה באוקראינה בשנת 2022. 

איראן סיפקה לרוסיה מל"טים צבאיים, ושתי המדינות חתמו לאחרונה הסכם להרחבת שיתוף הפעולה הצבאי והמודיעיני ביניהן. כלי תקשורת באיראן דיווחו כי איראן ביקשה מרוסיה מערכות הגנה אווירית מתקדמות בזמן שהיא מתכוננת ללחימה עם ישראל.

שני בכירים איראנים הבקיאים בפרטי תכנון הנקמה בישראל, האחד חבר משמרות המהפכה, אישרו ל'ניו יורק טיימס' כי איראן הגישה את הבקשה, ואמרו שרוסיה החלה לספק מכ"מים מתקדמים וציוד הגנה לאיראן.

המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, הורה על תקיפה ישירה מאיראן על ישראל לאחר חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, בפיצוץ בבית ההארחה בזמן שביקר באיראן לרגל השבעת הנשיא החדש.

גורמים אמריקנים וישראלים אמרו כי הם מצפים מאיראן ובעלות בריתה באזור לפתוח במתקפה גדולה ומתואמת על ישראל. הארגונים, המכונים "ציר ההתנגדות", כוללים את חיזבאללה בלבנון והחות'ים בתימן.

"אנו מוכנים לשיתוף פעולה מלא עם איראן בנושאים אזוריים", אמר שויגו, כך לפי התקשורת הממלכתית של איראן. הגנרל באגרי אמר לשויגו שהיחסים בין מדינותיהם "עמוקים, ארוכי טווח ואסטרטגיים", ויתרחבו תחת הממשלה החדשה של איראן.

למרות שלרוסיה יש גם קשרים כלכליים ותרבותיים עם ישראל - מספר רב של יהודים מרוסיה חיים בישראל - אנליסטים אומרים שרוסיה לא יכולה להרשות לעצמה לדחות את בקשותיה של איראן לעזרה, משום שהיא מסתמכת במידה רבה על מל"טים איראניים באוקראינה.

קולין קלארק, מנהל מדיניות ומחקר בקבוצת Soufan בנושא מודיעין ואבטחה אמר לניו יורק טיימס: "השאלה היא איך הרוסים מרגיעים את טהראן מבלי להרוס את מערכת היחסים שלהם עם ישראל".

איראן רוסיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}