י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
סייעני טרור

האו"ם הודה במעורבות עובדיו בטבח, בישראל קוראים לא לתרום כסף לארגון

מתאם פעולות הממשלה בשטחים בעקבות מעורבות עובדי אונר״א במתקפת חמאס: "השתיקה של האו"ם צריכה להדאיג ולזעזע את המדינות התורמות לארגון טרור תחת הסוואה הומניטרית". ממשרד החוץ נמסר: "מעט מדי ומאוחר מדי, אבל האמת מתחילה לצאת לאור"

האו"ם הודה במעורבות עובדיו בטבח, בישראל קוראים לא לתרום כסף לארגון
אמל"ח רב נמצא במטה אונר"א צילום: דובר צה"ל

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, פרסם בחשבון ה-X בשפה האנגלית תגובה לחקירת האו״ם על מעורבות עובדי אונר״א בטבח בשבעה באוקטובר: "העובדה שחברי ארגון באו"ם הוחדרו לשטח מדינת ישראל בארגון טרור, צריכה לזעזע ולהדאיג את כל הארגונים ההומניטריים, העובדה שהאו"ם שותק צריכה להיות להדאיג את כל המדינות התורמות לארגון הומניטרי תחת הסוואה של ארגון טרור. החובה למדינות התורמות לתמוך בארגונים ההומניטריים לרצועה - הם עמוד השדרה של המאמץ ההומניטרי, לא בארגוני טרור".

ממשרד החוץ נמסר: "מעט מדי ומאוחר מדי, אבל האמת מתחילה לצאת לאור. החקירה של צוות הבדיקה הפנימי של האו״ם מוכיחה שטענות ישראל על מעורבות עובדי אונר״א בטבח ה-7.10 הן אמינות ואמיתיות. וזה רק קצה הקרחון".

עוד נמסר: "מעבר לתשעת העובדים שצוות הבדיקה של האו״ם קבע שהיו מעורבים בטבח השביעי באוקטובר גם עובדים נוספים שצוות הבדיקה טען שאין הוכחות מספיקות בעניינם, היו מעורבים בטבח והם חברי חמאס וג’יהאד. האו״ם חייב לפטרם מיד ולא לטאטא את הנושא מתחת לשטיח. אבל התופעה חמורה עוד הרבה יותר: מאות רבות מעובדי אונר״א הם פעילים בארגוני הטרור חמאס והג׳יהאד האסלאמי".

משרד החוץ עדכן כי ישראל העבירה בינתיים לאו״ם רשימה נוספת של 100 עובדים באונר״א שהם פעילי חמאס אבל האו״ם נוקט בכוונה סחבת בעניינם ולא מטפל בכך. "אין מדובר רק בכמה תפוחים רקובים כפי שמזכ״ל האו״ם גוטרש מנסה לטעון: אונר״א עזה הוא עץ רקוב הנגוע כולו בפעילי טרור. ישראל קוראת למדינות לא להעביר כספים לאונר״א עזה שכן הכספים עלולים להגיע לגורמי טרור. אונר״א הוא חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון וכל מי שטובת ישראל, רצועת עזה והאיזור לנגד עיניו צריך לפעול להחלפת פעילותו בגורמים אחרים".

כזכור אתמול הודיע האו"ם כי מבדיקה שנערכה בארגון עלה כי תשעה מעובדי סוכנות הסעד והתעסוקה אונר"א, היו מעורבים במתקפות רצחניות נגד ישראלים ב-7 באוקטובר. הארגון מסר כי כל תשעת העובדים פוטרו מעבודתם בסוכנות.

כזכור כפי שדיווחנו בפברואר האחרון, לפחות 12 אנשי אונר"א השתתפו בטבח ה -7 באוקטובר; 1,200 אנשי אונר"א בעזה חברים בקבוצות טרור ו-3,000 מורים של אונר"א היו בקבוצת טלגרם וחגגו את הטבח ב-7 באוקטובר.

חמאס בנה מנהרת טרור ישירות מתחת למטה אונר"א בעזה, והסתיר מרכז מודיעין ממוחשב שהופעל על ידי רשת החשמל של הסוכנות. פעילים קראו לסגור את הארגון.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל אונר"א האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}