ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"איש צללים"

דיווח: זה המועמד המפתיע שצפוי להחליף את איסמעיל הניה

איש הצללים שצפוי להתמנות למנהיג חמאס במקומו של איסמעיל הניה שחוסל בטהרן. הוא זוכה לרוב בהנהגת הארגון כמועמד פשרה בין המחנות של סינוואר ומשעל. מעולם לא הופיע בפומבי ולא השמיע הצהרות פומביות

דיווח: זה המועמד המפתיע שצפוי להחליף את איסמעיל הניה
מצעד צבאי של חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

אחרי שבימים האחרונים דווח כי חאלד משעל צפוי להחליף את איסמעיל הניה כמנהיג חמאס, הפרשן אהוד יערי מדווח הערב (שני) בערוץ 12, כי על פי המסתמן הנהגת חמאס תמנה דווקא מועמד אחר, שנחשב לאיש צללים שאינו מוכר לציבור. 

לפי הפרסום, מסתמן רוב בקרב הנהגת ארגון הטרור למנות את מוחמד איסמאעיל למנהיג הלשכה המדינית של ארגון הטרור ולמעשה למנהיג הארגון, במקומו של הניה שחוסל, לפחות כממלא מקום זמני. 

איסמאעיל נבחר בתור מועמד פשרה בין המחנה הניצי בראשות סינוואר ואנשיו לבין מחנה המנהיג הקודם של חמאס חאלד משעל, שיחסיו עם איראן וחיזבאללה רעועים.

איסמאעיל הוא אחת מדמויות הצללים בחמאס שמעולם לא הופיע בפומבי ולא השמיע הצהרות פומביות. הוא בן לאחד ממחנות הפליטים הפלסטינים בלבנון, והפך עם השנים לאיש החזק של האימפריה הכלכלית של הארגון וכחלק מזה עסק בהכוונת העברות הכסף מאיראן לחמאס.

הכוונה למנותו משקפת העדפה של הארגון להמשיך להישען על תמיכתה של איראן והסיוע של חיזבאללה ולא לסכן את הקשרים עם משמרות המהפכה באמצעות מינוי של משעל או מישהו מעמיתיו, שיחסיו עם איראן הורעו מאז פרוץ מלמת האזרחים בסוריה, כאשר משעל החליט שלא לתמוך במשטר אסד ועזב את דמשק. 

ההנחה היא שבחירתו של איסמאעיל זוכה לברכתו של רב המרצחים יחיא סינוואר, אף שהקשר עם סינוואר אינו רציף ועמדתו אינה נשמעת באופן ישיר. 

חמאס איסמעיל הנייה מוחמד איסמאעיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}