ט' אלול התשפ"ד
12.09.2024
"אי אמון עמוק"

פרסום ראשון: מכתב ההתפטרות שמטלטל את ארגון 'צהר'

בכירים במערך הכשרות של ארגון צוהר שיגרו מכתב התפטרות מהארגון בעקבות טענות לחוסר אמון עמוק בהנהלת הארגון. הרקע: פיטורי מנכ"ל מערך הכשרות: "הנהלת צוהר נהגה באטימות והתעלמה מבקשותינו לגשר בין הצדדים ולהגיע לפיתרון הולם"

פרסום ראשון: מכתב ההתפטרות שמטלטל את ארגון 'צהר'
הרב דוד סתיו צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: בכירים במערך הכשרות של ארגון צהר שיגרו בימים האחרונים מכתב התפטרות מהארגון בעקבות טענות לחוסר אמון עמוק בהנהלת הארגון.

במכתב נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' ועליו חתומים סמנכ"ל מערך הכשרות של הארגון, מנהלת משאבי אנוש, מנהלת מערך הגבייה ומפקחי המחוזות, מפרטים הבכירים את תלונותיהם כלפי 'צהר'.

חופשימכתב ההתפטרותצילום: חופשי

הרקע להתפטרות כפי שמפורט במכתב, הוא מינויו של הרב אייל משה לרב המערך. "הרב אייל משה התנהל בצורה מבישה ופוגענית בכך שהוציא באופן עקבי דיבת הכשרות רעה בפני ועד הרבנים, באופן שאינו משקף את המציאות, ללא שיח כלשהו עם אנשי הכשרות".

"נטען כלפינו", הם מוסיפים, "שאיננו מקבלים סמכות רבנית, אך דבר רחוק מזה מן האמת".

במכתב הם טוענים כי נעשה ניסיון של המנכ"ל יהודה זיידרמן ועוד גורמים להגיע להסכמות עם הרב, אך המאמצים לא צלחו ובעקבות כך דרשו הבכירים להחליף את הרב אייל משה ב"רב ראוי יותר עם ניסיון בכל הנוגע לכשרות ויכולת לעבוד בשיתוף פעולה עם צוות העובדים".

"הנהלת צהר נהגה באטימות והתעלמה מבקשותינו לגשר בין הצדדים ולהגיע לפיתרון הולם", טענו. וברקע פיטורי המנכ"ל בשבוע שעבר מאשימים הבכירים במערך הכשרות את הארגון וכותבים, "הפתרון היחיד שהוצע ויושם לבסוף הוא פיטורי המנכ"ל יהודה זיידרמן. מדובר בפיטורים שנעשו שלא בתום לב וללא כל סיבה".

"אנו מודעים", חתמו, "לנזק הרב שיכול להיגרם למהפכת הכשרות בישראל, לארגון רבני צהר ולרעיון כולו, אך לצערנו התנהלותכם לא הותירה לנו ברירה אלא להגיש את התפטרותנו שתיכנס לתוקף בעוד 30 יום". כך במכתב.

מארגון צוהר נמסר: "לצערנו עקב חילוקי דעות מקצועיים בין חלק מהעובדים לראש מערך ההשגחה הוחלט להחליף חלק מהעובדים. חשוב לציין כי כמעט כל המשרות כבר מולאו מחדש ואנחנו מאמינים כי השאר יתמלאו בזמן הקרוב. ארגון רבני צהר מודה לכלל העובדים שהחליטו לעזוב את התפקיד על שירותם המסור ומאחל הצלחה לעובדים החדשים שהגיעו במקומם. בכל מקרה צהר כשרות ממשיכה לפעול במלא כוחה ובכל האמור לענייני הכשרות אין ולא הייתה פגיעה בהשגחה. צהר כשרות תמשיך להקפיד על כל ענייני הכשרות רק על פי ההלכה ולספק את השירות ההלכתי החשוב ללמעלה מ-350 בתי עסק הפועלים תחת השגחתה ולרבים שעוד יגיעו".

הרב דוד סתיו ארגון צוהר מערך הכשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}