י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"לא סטה מהמתווה"

האמירה המפתיעה של האלוף ניצן אלון: "דרישות נתניהו לגיטימיות"

בשיחה עם משפחות חטופים, הבהיר אלוף במיל' ניצן אלון, כי "חמאס הוא זה שלא מקבל את המתווה", והוסיף: "הוא לא סטה מהמתווה של 27.5 ודרישותיו הן לגיטימיות"

האמירה המפתיעה של האלוף ניצן אלון: "דרישות נתניהו לגיטימיות"
האלוף ניצן אלון צילום: דובר צה"ל

הערב (שני) פרסמו בחדשות 12 דברים מפויסים ומפתיעים שאמר אמש אלוף במיל' ניצן אלון, האחראי על סוגיית החטופים מטעם צה"ל, למשפחות החטופים. בדברים טוען אלון כי נתניהו לא שינה מהמתווה בעסקת החטופים כפי שטוענים נגדו. כזכור, אלון מוביל קו ביקורתי נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הנוגע למו"מ שמנהל להחזרת החטופים.

על פי הדיווח של עמית סגל, אלון אמר למשפחות: "חמאס עדיין לא קיבל את המתווה הזה והציב מולו דרישות משלו. נתניהו ביקש להבהיר חלק מסעיפי המתווה כולל המעבר צפונה. הוא לא סטה מהמתווה של 27.5 ודרישותיו הן לגיטימיות. אני לא בהכרח מסכים לזה, אבל זה במסגרת המתווה״, הבהיר אלון.

משפחות חטופים ששמעו את דבריו של אלון פירשו זאת שאכן יש בין השניים מחלוקת, אך נתניהו לא רוצה לטרפד את העסקה. 

האלוף הדגיש כי לא היו שינויים במתווה, אלא הבהרות ששני הצדדים הגישו למתווכות. כלומר, לא הוספו סעיפים או נגרעו, אלא הבהרות של סעיפים עמומים. עוד אמר האלוף אלון כי הזרוע הצבאית של חמאס הוכרעה. "הם פועלים בכוחות קטנים בשטח", אמר.

בתשובה לשאלת המשפחות אם יתפטר מתפקידו, ענה אלון כי "אינו מכחיש דבר כזה". זאת על רקע הערכות ופרסומים על כך שאולי יתפטר בגלל הפערים בינו לבין ראש הממשלה, בשל הדלפות מהקבינט וכן על רקע מערכת היחסים עם הדרג המדיני. 

כזכור לפני כשבועיים פורסם בכאן 11 כי אלוף ניצן אלון, קבע פגישות חריגות עם הרמטכ"ל ועם שר הביטחון בארבע עיניים. על פי הדיווח, הן נקבעו בשל אכזבתו מהתנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוגיית החטופים. לפי המקורות, אלון תהה לגבי המשך דרכו, אך החליט להמשיך לפעול לקידום עסקה לשחרור חטופים. 

מדובר צה״ל נמסר בתגובה: מתוקף תפקידו אלוף (מיל׳) ניצן אלון עומד בקשר עם משפחות החטופים. הציטוטים בכתבה לא מובאים בהקשר המלא שבו נאמרו. מעבר לכך לא נתייחס לנאמר בשיחות סגורות עם משפחות.

ניצן אלון משפחות חטופים ראש הממשלה בנימין נתניהו מתווה עסקת חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}