י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אין כניסה

סעודיה לא תאפשר לטילים איראניים לעבור במרחב שלה לכיוון ישראל

גורם במשפחת המלוכה הסעודי, אמר כי "ריאד לא תאפשר לשום עצם זר לחלוף דרכה". לדבריו, מסר דומה הועבר גם לאיראן עצמה. במקביל, גם ירדן הודיעה לטהראן כי לא תאפשר לישראל ולאיראן להשתמש במרחב האווירי שלה

סעודיה לא תאפשר לטילים איראניים לעבור במרחב שלה לכיוון ישראל
מוחמד בן סלמאן/בנימין נתניהו צילום: משרד החוץ הסעודי/אורן בן חקון, פלאש 90

גורם במשפחת המלוכה הסעודית אמר לכאן חדשות כי סעודיה לא תאפשר לשום עצר זר לחלוף בשמי הממלכה, זאת בתשובה לשאלה כיצד תנהג ריאד אם טילים וכטב"מים איראניים יעברו דרכה בדרכם לישראל. לדברי הגורם הסעודי, מסר ברוח דומה עבר גם לאיראן עצמה. 

הדיווח על סעודיה צילום: כאן חדשות
 
במקביל, ערוץ סקיי ניוז בערבית דיווח כי שר החוץ של ירדן, איימן א-ספדי, הודיע לאיראנים שירדן לא תאפשר לישראל להשתמש במרחב האווירי שלה וכי על איראן להתרחק מהמרחב האווירי של ירדן גם כן.
 
עוד דווח, כי בישראל מעריכים כי המתקפה האיראנית הצפויה נגד ישראל תתמקד ביעדים צבאיים. לפי ההערכות, התגובה לא תוביל למלחמה, אך תהיה במדרגה גבוהה מזו שהייתה במתקפת הכטב"מים בחודש אפריל. בישראל נערכים לתגובה מיידית נגד איראן, כשזו תתקוף, וקיימת התלבטות אם לבצע מכת מנע.

בתום הערכת המצב הלילה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בכירי מערכת הביטחון, המסר שהועבר הוא שישראל לא מעוניינת במלחמה אזורית. גורם ישראלי אמר: "פנינו לא למלחמה כוללת, אבל אנחנו ערוכים במוכנות גבוהה להדוף כל איום - ואחר כך גם לגבות מחיר". 

ירדן מלחמת חרבות ברזל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}