י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
פוטרו מהארגון

האו"ם מודה: תשעה עובדי אונר"א היו מעורבים בטבח 7 באוקטובר

לאחר שהתברר כי אנשי אונר"א השתתפו בטבח ה-7 באוקטובר; ו-1,200 אנשי אונר"א בעזה חברים בקבוצות טרור, באונר"א מודים בכך. 9 עובדים פוטרו מהארגון לאחר שלקחו חלק בטבח בשבעה באוקטובר

האו"ם מודה: תשעה עובדי אונר"א היו מעורבים בטבח 7 באוקטובר
עובד אונר"א חוטף גופה בעוטף עזה צילום: מתוך שידורי כאן 11

האו"ם הודיע היום כי מבדיקה שנערכה בארגון עלה כי תשעה מעובדי סוכנות הסעד והתעסוקה אונר"א, היו מעורבים במתקפות רצחניות נגד ישראלים ב-7 באוקטובר. הארגון מסר כי כל תשעת העובדים פוטרו מעבודתם בסוכנות.  

שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן התייחס להודעה: "תחקיר האו״ם, שהתמקד אך ורק ב-19 עובדי אונר״א הוא חרפה! מעט מידי ומאוחר מידי. התחקיר התעלם מאלפי עובדי הסוכנות המעורבים בפעילות הטרור של חמאס, ומהיקף המעורבות. ישראל העבירה לאו״ם פרטים מדוייקים של למעלה ממאה מעובדי אונר״א החברים בארגון הטרור חמאס. חרף שיתוף הפעולה והמידע שישראל העבירה לאו״ם, מסקנות התחקיר הן בזיון נוסף לאו״ם, שעדיין מסרב להכיר במציאות. ואם לא די בכך - המזכ״ל בחר רק לאחרונה להעניק לאונר״א-עזה את פרס מזכ״ל האו״ם לשנת 2023. המזכ״ל צריך להתפטר ואת אונר״א צריך לסגור".

עוד אמר: "ישראל צריכה לפעול כעת במהירות כדי להוציא את אונר״א מחוץ לחוק, להכריז עליה כארגון טרור ולגרש את ראשיה משטח ישראל ולא לאפשר להם כניסה".

בחודש שעבר הודיעה קבוצה של כמאה ישראלים, שנפגעו או איבדו את קרוביהם ב-7 באוקטובר, כי יגישו תביעה לבית המשפט הפדרלי בניו יורק נגד אונר"א. המתלוננים טענו שאונר"א במעשיה, אפשרה לחמאס לבצע את הטבח ולבצע פשעים נגד האנושות.

בתביעה גם נטען כי אונר"א אפשרה לחמאס לחפור מנהרות ולהקים מרכזי פיקוד מתחת למתקנים של הארגון, וכי עובדים של אונר"א השתתפו בטבח 7 באוקטובר. התביעה הוגשה בניו יורק, שם שכנו משרדי מטה הארגון ובהם המנהלים, אשר היו אחראים לפעולותיו.

כזכור כפי שדיווחנו בפברואר האחרון, לפחות 12 אנשי אונר"א השתתפו בטבח ה -7 באוקטובר; 1,200 אנשי אונר"א בעזה חברים בקבוצות טרור ו-3,000 מורים של אונר"א היו בקבוצת טלגרם וחגגו את הטבח ב-7 באוקטובר.

חמאס בנה מנהרת טרור ישירות מתחת למטה אונר"א בעזה, והסתיר מרכז מודיעין ממוחשב שהופעל על ידי רשת החשמל של הסוכנות. פעילים קראו לסגור את הארגון.

הלל נוייר, עו"ד וסופר בינלאומי, מנכ"ל UN Watch, ארגון זכויות אדם לא ממשלתי שמרכזו בז'נבה, שווייץ ותומך נלהב של ישראל, חשף כיצד מורים של אונר"א ברצועת עזה מלמדים ילדים פלסטינים לקדם טרור ואנטישמיות וקוראים בקבוצות פרטיות לרצח ישראלים.

האו"ם אונר"א מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}