י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מידע חשוב

בצל ההסלמה: משרד הרווחה מפרסם המלצות עבור אזרחים ותיקים להיערכות לחירום

הצטיידות במסמכים רפואיים שמעידים על המצב הרפואי | הכנת סוללות גיבוי, ובמקרה הצורך גם גנרטור עבור מכשירים רפואיים מבוססי חשמל | לוודא אספקה ל-10 ימים לפחות ולהחזיק בצילום של מרשמי התרופות | ההנחיות המלאות בכתבה

בצל ההסלמה: משרד הרווחה מפרסם המלצות עבור אזרחים ותיקים להיערכות לחירום
קשישים צילום: FREEPIK

משרד הרווחה והביטחון החברתי מפרסם היום (שני) המלצות עבור אזרחים ותיקים להיערכות לחירום ממושך, זאת בעקבות האירועים הביטחוניים והחשש מהסלמה בצפון ובמרכז הארץ. במקביל, המשרד נערך לפנות בתי אבות ובתי דיור מוגן במקרה הצורך ובכפוף להנחיות פיקוד העורף.

במשרד מסבירים כי לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים יש צרכים ייעודים שכן הם עלולים להיפגע בסבירות גבוהה יותר בעודם מתפנים למקומות מוגנים או נשארים בהם לזמן ממושך. ראשית, מומלץ לבחור את המרחב המוגן ולסלק מכשולים שעלולים למנוע מעבר בטוח. יש לוודא כי המעבר נקי מחפצים ורחב מספיק עבור כניסה לאזור המוגן. כמו כן, יש להכין ערכת ציוד לחירום בבית מבעוד מועד, לאחסן את הציוד בתיק ולהניח במקום נגיש כדוגמת המרחב המוגן.

כמו כן מומלץ להצטייד במסמכים רפואיים שמעידים על המצב הרפואי הכוללים למשל מידע על תרופות, תגובות אלרגיות, קשיי תקשורת ומצב ראייה. ההמלצה היא להצטייד באספקת תרופות ל-10 ימים לפחות. כמו כן, יש לוודא כיום של ציוד ספציפי נדרש, כמו מכשיר שמיעה, משקפיים, מקל הליכה וציוד רפואי. אם הציוד הנדרש מצריך חשמל (לדוגמא מכשיר שמיעה, או כיסא גלגלים ממונע או מחולל חמצן), יש להכין סוללות גיבוי, ובמקרה הצורך גם גנרטור. משרד הרווחה אף ממליץ לאנשים עם הליכונים להצטייד בפנסי ראש. 

על בני המשפחה לוודא כי יש להם מפתח לבית של האזרח הוותיק במידה והוא גר לבד.

ממומלץ להוריד את הישומון של פיקוד העורף באחת מחנויות האפליקציה. הישומון מאפשר קבלת התרעה לפי מיקום ולפי אזורי עניין (עד 10 אזורים לבחירה), בהתרעה קולית, התרעה וויזואלית ורטט של 10 שניות. במידה ופונה האזרח הוותיק מאזור מגוריו, יש לשנות מיקום.

חיזבאללה איראן אזרחים ותיקים מלחמת חרבות ברזל משרד הרווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}