ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הפרשה הביטחונית

האברך מבית שמש הודה: "חשדתי שזו מדינת אויב, טעיתי בענק"

האברך מבית שמש שנאשם במגע עם סוכנים איראנים הודה: "הבנתי שככל הנראה מדובר משהו יותר גדול, משהו שיש לו זרועות של תמנון"

האברך מבית שמש הודה: "חשדתי שזו מדינת אויב, טעיתי בענק"
חרדי, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

כשלושה שבועות חלפו מאז שנחשפה הפרשה הביטחונית החמורה - במסגרתה נאשם אלימלך שטרן, אברך מבית שמש, במגע עם סוכנים איראנים - והיום נחשפים פרטים מתוך חקירתו בשב"כ.

שטרן, בן 21, הודה בחקירתו שהבין כי הוא מדבר עם סוכנים זרים מאיראן. "בהחלט טעיתי. טעיתי בענק", הודה שטרן בחקירה.

בחקירתו בשב"כ, כפי שפרסם אבישי גרינצייג ברשת ב', אמר שטרן: "הבנתי ש'אנה' (המפעיל האיראני שהתחזה) כביכול היא ככל הנראה משהו יותר גדול, משהו שיש לו זרועות של תמנון והתחלתי לחשוש גם עליי, פחדתי שאם אפנה למשטרה אסכן את עצמי". בחקירה נוספת הודה: "חשדתי שאולי זה מדינות אויב".

במענה לשאלת החוקר, מדוע המשיך לבקש משימות מ"אנה" אם חשד שמדובר בארגון טרור, השיב אלימלך: "אולי להרוויח עוד כמה גרושים", מתוך מחשבה שכל עוד לא יעשה פעולות שמסכנות את ביטחון המדינה (כפי שהוא רואה זאת) - הוא לא מסתכן יתר על המידה.

במהלך אחת מחקירותיו, נשבר שטרן ואמר: "בהחלט טעיתי. טעיתי בענק. יותר מזה שהמשכתי איתה שלא התגברתי על הפחד ונכנסתי לתחנת המשטרה". סנגורו טען שמדובר בחסיד ויז'ניץ שלא למד ליבה ולא יודע אנגלית, שהסתמך על תרגום של גוגל ולכן לא הבין שהוא מתכתב עם סוכן זר.

אולם, בחקירותיו של החסיד עלתה תמונה אחרת. "ואז הבנתי שיש ארגון מאחורי הדבר הזה בגלל זה העדפתי בטלגרם כי זה מוצפן. ואף אחד לא יכול להיות, הבנתי שיש משהו בעייתי. משהו פה לא כשר ואני לא אפרסם שאני עשיתי את זה, משהו כזה בין הטיפות לא כשר".

בחקירה אחרת הנאשם סיפר על המשימות שקיבל מהמפעיל האיראני בטלגרם: "היו לי שתי אפשרויות, או שהיא מחוץ לישראל ויש לה כוונה לעשות בלאגן בישראל או שהיא מצד שמאל האנרכיסטי של המפה והיא רוצה לעשות בלאגן".

אלימלך שטרן שב"כ חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}