י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
דריכות בישראל

איראן הזהירה את חברות התעופה; בלינקן הודיע כי המתקפה "בטווח הזמן המיידי"

בטהרן פנו לחברות התעופה הבינלאומיות והתריעו מטיסה במרחב האווירי | מזכיר המדינה בלינקן לעמיתיו ממדינות ה-G7: המתקפה האיראנית צפויה לקרות בטווח הזמן המיידי | איראן ביקשה לכנס את שרי החוץ המוסלמים ביום רביעי

איראן הזהירה את חברות התעופה; בלינקן הודיע כי המתקפה "בטווח הזמן המיידי"
איראן, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

כוננות שיא בישראל לקראת התגובה האיראנית לחיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהרן. ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי איראן הזהירה את חברות התעופה הבינלאומיות שלא לטוס במרחב האווירי שלה. 

במקביל, הפייננשל טיימס מדווח כי מזכיר המדינה האמריקני בלינקן אמר לעמיתיו ממדינות ה-G7 כי "המתקפה האיראנית צפויה לקרות בטווח הזמן המיידי". 

לפני דיווחים שונים איראן זימנה פגישת חירום עם הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי בסעודיה, במטרה ללחוץ על מדינות ערב "לתמוך בזכותה של טהרן להגיב לפעולותיה של ישראל". 

ה"גרדיאן" הבריטי ועיתון "א-שרק אל-אווסט", הוסיפו וציינו כי התגובה האיראנית עשויה להידחות לאחרי פגישת החירום. לפי הדיווח איראן ביקשה לכנס את שרי החוץ המוסלמים ביום רביעי. 

ברשת "אל-ערביה" הסעודית דווח כי משרד החוץ של איראן זימן שגרירים זרים כדי לאשר את כוונתה של איראן להגיב נגד ישראל, ולהכין אותם לכך. 

לפי דיווחים נוספים, סרגיי שויגו, היועץ לביטחון לאומי של רוסיה, הגיע לביקור באיראן וצפוי בין השאר להיפגש עם הנשיא פזשכיאן. לישראל הגיע מפקד פיקוד המרכז האמריקני מייקל קורילה. קורילה נפגש עם השר גלנט והרמטכ"ל הלוי. 

מוקדם יותר היום שר הביטחון יואב גלנט, ביקר במוצב השליטה של חיל האוויר וקיים הערכת מצב עם מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר ופורום המפקדים הבכיר של החיל. 

השר גלנט אמר לפורום המפקדים של חיל האוויר: ״אויבנו שוקלים היטב את צעדיהם בזכות היכולות שהפגנתם בשנה האחרונה. עם זאת, עלינו להיערך לכל האפשרויות - כולל מעבר מהיר להתקפה". 

איראן חיסול איסמעיל הנייה יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}