ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בשורה לעגונות

הכנסת אישרה סל נוסף של סנקציות כנגד תופעת סרבנות הגט

מליאת הכנסת אישרה היום את הצעת החוק ביוזמת שר הדתות מיכאל מלכיאלי והנהלת בתי הדין - להגברת האכיפה והסנקציות כנגד תופעת סרבני וסרבניות גט בין היתר: חסימת כרטיסי אשראי, איסור לשמש כחבר בתאגיד, סגירת חשבונות בנק ועוד

הכנסת אישרה סל נוסף של סנקציות כנגד תופעת סרבנות הגט
אגף עגונות ובירור יהדות בבית הדין צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) את הצעת החוק ביוזמת בתי הדין הרבניים והשר לשירותי דת ח"כ מיכאל מלכיאלי, להגברת האכיפה והסנקציות כנגד תופעת סרבנות הגט.

בשנים האחרונות משתמשים בתי הדין במגוון כלים משפטיים והלכתיים במאבק נגד סרבנות גט, כגון: שלילת רישיון נהיגה, עיכוב יציאה מהארץ, מניעת הנפקת דרכון ועד להטלת מאסר בפועל.

תיקון החוק שאושר, מרחיב משמעותית את ארסנל הכלים של בתי-הדין במלחמה כנגד התופעה המגונה של סרבנות גט. מעתה יהיה ניתן להטיל על סרבני וסרבניות גט, סנקציות של חסימת כרטיסי אשראי ואמצעי תשלום שונים (אפליקציות), סגירת חשבונות בנק, איסור נסיעה על אופניים וקורקינט חשמליים, הטלת קנסות לטובת הצד שנפגע מסרבנות הגט, איסור לשמש חבר בתאגיד, אפשרות להכנסת אסיר לבידוד מיידי (צינוק) ועוד. כמו כן, החוק מאפשר לדיינים להטיל על סרבני וסרבניות הגט ועל כל מי שיתמוך ויסייע להם - הרחקות ונידוי חברתי (הרחקות דרבינו תם).

דוברות בתי הדיןהסנקציות החדשות והקיימות על סרבני גטצילום: דוברות בתי הדין

השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי בירך על אישור החוק והוסיף "אנו נמשיך במאבק בסרבנות הגט בהמשך לפועלו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, ששם ימים כלילות כדי לשחרר נשים מכבלי עגינותן, ולאחר מלחמת יום הכיפורים לא נתן תנומה לעיניו והפך כל אבן, עד שהצליח להתיר את כל העגונות".

מנהל בתי הדין הרבניים הרב אלי בן דהן הודה לשר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי, ליו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן ולשאר חברי הכנסת שאישרו פה אחד את החוק. והוסיף "הנהלת בתי הדין תמשיך במאמציה למגר לחלוטין את התופעה החברתית המגונה והמכוערת של סרבנות הגט. אנחנו נמשיך לחפש כל דרך שההלכה והחוק מאפשרים לנו כדי להעבירה מהעולם".

נשים עגונות סרבני גט מיכאל מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}