י' אלול התשפ"ד
13.09.2024
הנופשים נחקרו

עדי ראייה חושפים פרטים חדשים על חיסולו של איסמעיל הנייה

האזור המשקיף על בית הארחה בו שהה הנייה, אתר סקי פופולרי, היה מאובטח בכבדות ביום החיסול | כל מצלמות האבטחה באזור נבדקו על ידי אנשי ביטחון. התושבים דיווחו ששמעו רעש חזק ביום רביעי בסביבות השעה 02:00 לפנות בוקר

עדי ראייה חושפים פרטים חדשים על חיסולו של איסמעיל הנייה
הבניין שבו חוסל הנייה צילום: Iran International

חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה במעונו בטהראן ביום רביעי שעבר, חשף כשלים ביטחוניים. עדי ראייה פירטו את הכאוס שחוו מטפסי הרים ותושבים באזור לאחר התקיפה.

אתר האופוזיציוני למשטר האיראני 'איראן אינטרנשיונל' מדווח, כי סוכני מודיעין איראניים פשטו על אתר נופש ברכס טוצ'אל המשקיף על בית ההארחה שבו חוסל איסמעיל הנייה. עובד במקום סיפר כי בשעה 05:00, שלוש שעות לאחר החיסול, הגיעו כוחות הביטחון האיראניים, דרשו את כל צילומי האבטחה ועצרו ותחקרו את כל הנוכחים במקום בחשד למעורבות בחיסול.

רשתות חברתיות ערביותווסים אבו שעבאן שומר ראשו של הנייה, השניים חוסלו יחדצילום: רשתות חברתיות ערביות

טוצ'אל הוא אתר הרים וסקי הממוקם ברכס הרי אלבורז, בסמוך למטרופולין של טהראן בצפון העיר. האזור כולל רכס באורך 12 ק"מ, הפסגה הגבוהה ביותר שלו, מגיעה לגובה של 3,963 מטר מעל פני הים. המתחם כולל מעלית המסיעה את המבקרים מטהראן לאתר הסקי ולמלון.

חמיד, בעל עסק באזור, דיווח כי התעורר ב-5 בבוקר על ידי עובדיו, שהודיעו לו שהגיעו סוכני מודיעין וביקשו את צילומי האבטחה של החנות. עם הגעתו גילה חמיד שהגישה לאזור מוגבלת וכל הנוכחים עוכבו ונחקרו עד השעה 13:00. התושבים דיווחו ששמעו רעש חזק ביום רביעי בסביבות השעה 02:00 לפנות בוקר, אם כי לא זיהו שמדובר בפיצוץ.

איסמעיל הנייה, היה בין מי שישראל שמה לה למטרה לחסל בין שאר בכירי חמאס. הנייה חוסל ביום רביעי לפנות בוקר בטהראן לשם נסע להשתתף בהשבעה של נשיא איראן החדש. ישראל לא לקחה אחריות, אך האיראנים ובכירי חמאס האשימו את ישראל בתקיפה, והבטיחו להגיב.

Iran International הבניין שבו חוסל הנייהצילום: Iran International

איסמעיל הנייה מלחמת חרבות ברזל חמאס איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}