י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תקף את גלנט

אדלשטיין נגד הוצאת צווי הגיוס: "לא נראה גיוס אמיתי"

יו"ר ועדת חו"ב מתח ביקורת חריפה על שר הביטחון גלנט וצה"ל ואמר: "הקונספט של 'שגר ושכח' של הצווים - לא נראה גיוס אמיתי". הוא התחייב, "אעשה את הכל כדי שחוק הגיוס יעבור"

אדלשטיין נגד הוצאת צווי הגיוס: "לא נראה גיוס אמיתי"
המחאה מול לשכת הגיוס בתל השומר צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת מתח הבוקר (שני) ביקורת על שר הביטחון יואב גלנט שהוביל יחד עם צה"ל את שליחת צווי הגיוס לחרדים לפני שחוקק חוק, וטען כי המהלך לא יסייע בגיוס בחורי ישיבות. 

"לצערי", אמר חבר הכנסת אדלשטיין בכנס, "הקונספט של 'שגר ושכח' של הצווים - לא נראה גיוס אמיתי. צריך חוק מסודר, צריך מסגרת, הנושא דורש רצינות".

עוד אמר: "אפשר להביא את החוק תוך זמן קצר. זה פשוט, צריך רק הגיון בריא והתמקדות במהות. עם זאת, כשכל אחד בא להגשים חלומות על "גיוס עד אחרון החרדים" והתבצרות בעמדות קיצון, ומצד שני סיסמאות על "נמות ולא נתגייס" - זה מעכב את החוק".

לדבריו, "יש פתרונות מעשיים. צה"ל אמר בהתחלה שהוא רתום ויעשה כל מה שצריך כדי להביא את החוק הזה לכדי מימוש. לצערי, כנראה שצה"ל קצת נבהל מהאירוע וכעת אנחנו מקבלים ממנו תשובות רפויות. אנחנו במלחמה, יש צורך אמיתי וקריטי. אנחנו צריכים להביא פתרונות פרקטיים - לא סיסמאות".

בנאומו התחייב חבר הכנסת העומד בראש הוועדה המגבשת את חוק הגיוס, ואמר: "אני יכול להתחייב שעשיתי, עושה ואעשה את הכל כדי שחוק הגיוס יעבור ויהיה כזה שמצד אחד יענה על צרכי הצבא, גם יהיה נכון למדינה וגם יהיה מענה לבחור החרדי כדי שיוכל להכנס חרדי ולצאת חרדי".

גיוס חרדים יולי אדלשטייין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}