י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מסירות מוחלטת

מתקשים להיפרד: "הרבנית בוסו הלכה בדרך אביה"

מסכת חייה של הרבנית רחל בוסו היתה רצופה בגמילות חסדים ועבודת ה' תמידית • מסירות מוחלטת לבעלה הגאון רבי דוד בוסו שליט"א, ראש כולל 'קהילות יעקב' בירושלים • גידלה את אחיה ואחיותיה היתומים, דאגה לכל מחסורם, וביתה היה פתוח לרווחה בכל עת • מתקשים להיפרד

מתקשים להיפרד: "הרבנית בוסו הלכה בדרך אביה"
קברה של הרבנית בוסו צילום: קופת העיר

כל מי שזכה להכיר את הרבנית רחל בוסו, היה מעיד עליה שהיא ממשיכת דרכו של אביה הגאון רבי ניסים יגן זצ"ל, אשר היה מגדולי המחזירים בתשובה ורבים השיב מעוון. הרב יגן זצ"ל היה ידוע בדרשותיו היוצאות מהלב, באהבה העצומה ששפעה ממנו לכל יהודי ובדאגה הכנה לגורלו הגשמי והרוחני של כל אדם. 

לעזרה דחופה הקליקו כאן>>>

כך בדיוק נהגה גם בתו הרבנית רחל בוסו ע"ה, שנפטרה במוצאי השבת בירושלים, לאחר שסבלה מבעיות רפואיות שונות, שנגרמו כתוצאה מסיבוכי קורונה, המחלה שממנה מעולם לא החלימה באופן מלא. 

הרבנית בוסו נפטרה בגיל 56 בלבד, אבל ההספקים שלה בחייה היו עצומים. היא חוותה כאשה צעירה את פטירתו של אביה הצדיק זצ"ל, ולאחר מכן התמסרה לסייע לאחיה ואחיותיה הצעירים, גידלה אותם וטיפחה אותם במסירות רבה, במקביל לניהול ביתה שלה. 

לכל אורך השנים אפשרה לבעלה הגאון רבי דוד בוסו שליט"א, להמשיך בלימודיו ללא כל הפרעה מצדה. זכתה לראות נחת גדולה כשבעלה התמנה כראש כולל 'קהילות יעקב' בירושלים, וזוכה להעמיד תלמידים הרבה. 

בפטירתה הותירה אחריה חמישה יתומים, בהם שניים שטרם נישאו, בחור הלומד בישיבה גדולה, וילד שטרם חגג את בר המצווה שלו. 

ביתה היה פתוח לרווחה לעניים ולשבורי לב, והיתה מארחת אותם בסבר פנים יפות, למרות שהתנאים הגשמיים לא היו משופרים במיוחד, בלשון המעטה, וזאת בגלל המצב הכלכלי שתמיד היה דחוק בביתם. 

הרבנית בוסו היתה דמות להסתפקות במועט. עד היום ניצב במטבח שלה תנור האפייה אותו רכשה לפני למעלה מ-30 שנה, ואיתו השתמשה כל השנים בלי להתלונן ובלי לחשוב אפילו על רכישתו של תנור מתקדם ומשוכלל יותר. 

גם מוצרי החשמל והרהיטים האחרים בבית, היו בשיא הפשטות, בית צנוע, נקי, מסודר, בית שנעים לחיות בו בפשטות, בענווה ובשמחה. 

ידידי המשפחה מבקשים בכל לשון של בקשה, מכל מי שיכול, לעזור ולסייע למשפחה בנתינה בעין יפה: "הרב בוסו הוא כמו ספר תורה חי", הם אומרים, "צריכים להציל את ספר התורה הזה, לאפשר לו לחזור אל הגמרא ולשקוע בה, בלי שיצטרך לטפל בחובות שנצברו בתקופת המחלה. 

"שלוש שנים שהמשפחה לא תפקדת, וחובות גדולים הולכים ונצברים. התמודדות עם מחלה שכזאת היא עסק יקר ומתיש מאוד, ולכן הם זקוקים עכשיו לעזרה דחופה כדי להשתקם בס"ד. 

"בואו נעזור להם, נאפשר ליתומים הללו לגדול בתנאים סבירים, את אמא שלהם אנחנו לא יכולים להחזיר להם למרבה הצער, אבל להמשיך את השאיפה שלה והצוואה שלה שתמיד יהיה להם טוב ושלא יחסר להם דבר, אני כן יכולים".

לעזרה דחופה הקליקו כאן>>>
 

רחל בוסו קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}