י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בזכותיה דרבי אלעזר

מרגש: הילולת רבי אלעזר ותפילה להשבת בן הקהילה החטוף בעזה

יו"ר ש"ס אריה דרעי נשא דברים נרגשים בהילולת האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל במוסדות כנסת ישראל במבשרת ציון, לידו ראש המוסדות הגר"י קניג, רבה של מבשרת הגר"ש בן עזרא והאדמו"ר רבי ישראל יהודיוף. צפו בתיעוד

מרגש: הילולת רבי אלעזר ותפילה להשבת בן הקהילה החטוף בעזה
הילולת רבי אלעזר אבוחצירא בכנסת ישראל צילום: ליפא מוזר

במעמד מרגש ונשגב נערכה הילולת האדמו"ר הצדיק רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל במרכז מוסדות כנסת ישראל במבשרת ציון.

ההילולא נערכה על ידי מקורבו של האדמו"ר רבי אלעזר זצ"ל, ר' דוד בוחבוט מנכבדי קהילת כנסת ישראל במבשרת ציון, אשר בנו אלקנה מבני הקהילה גם הוא, מצוי ל"ע בשבי החמאס בעזה, בשיאה של ההילולא מעמד קבלת עול מלכות שמים ותפילה להשבת של אלקנה למשפחתו ולקהילתו.

הילולת רבי אלעזר במוסדות כנסת ישראל צילום: באדיבות המצלם

המעמד המרומם נפתח בדברי רבה של מבשרת הגר"ש בן עזרא שציין את התפילות של כל עם ישראל למען אלקנה ולהשבת החטופים, הרב בן עזרא העלה על נס את מפעלות כנסת ישראל, המרבים תורה בקירוב לבבות ואהבת ישראל, אלו הפעולות המרבים כבוד שמים וזכויות לעם ישראל בעת הזו, הרב בן עזרא אף קיבל את פני יו"ר ש"ס אריה דרעי שהגיע להשתתף במעמד.

רו"מ כנסת ישראל ורב בית המדרש הגר"י קניג סיפר בדבריו את החיזוקים הרבה שהתחזקו בני הקהילה לזכותו של אלקנה, הרב קניג אף ציין את הקשר הקרוב שהיה בין עורך ההילולא ר' דוד בוחבוט לצדיק רבי אלעזר ובוודאי שזכותו הגדולה תעמוד לאלקנה יחד עם שאר החטופים לצאת מהמצר במהרה.

בסיום בדבריו הודה הגר"י קניג לכל הפועלים והמסייעים, וכן לידיד המוסדות יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי, שטרח ובא לחזקנו ולעודדנו, יהי השם עמו להמשיך עוד ועוד בעשייה הגדולה.

יו"ר שס  אריה דרעי פתח והביע את שמחתו לראות את המוסדות הנפלאים המהווים קרן אור במבשרת וגלילותיה לראות בני תורה עם בני הקהילה גם יחד, זה מחזק, מרגישים את האור הגדול.

הרב דרעי שיתף  מעט מזכרונתיו מהאדמו"ר רבי אלעזר זצ"ל, וכן סיפר מפועלו הרב של ר' דוד בוחבוט, שעשה רבות כל כך למען לומדי התורה ומוסדות בשלל תפקידיו הציבורים, והכל בהצנע וענווה, בוודאי כי זכויות אלו עומדים בזמן זה לבנו היקר אלקנה, לעורר רחמים שמים ולהתבשר בבשורות טובות בקרוב אמן.

רבה של גבעת זאב הגר"י טולדנו חתן סידנא בבא מאיר שטרח ובא לכבד את המעמד הגדול שיתף את המשתתפים בעובדות והנהגות מכבשנם של זקינו הבבא סאלי חמיו בבא מאיר וגיסו ומחותנו האדמו"ר רבי אלעזר זכותם יגן עלינו.

בשיאה של ההילולא נערך מעמד קבלת עול מלכות שמים ע"י גדולי המשפיעים הגה"צ רבי שלום ארוש יחד עם בנש"ק הגה"צ רבי ישראל יהודיוף, כשהגאונים הצדיקים מעתירים בתפילה למען השבת בן הקהילה אלקנה בן רוחמה יחד עם שאר החטופים, ומייד בסיום קבלת עול מלכות שמים החלו בפיוט הפיוטים הקדושים מספר יגל יעקב שחוברו על ידי צדיקי משפחת אבוחצירא.

לבקשת האדמו"ר רבי ישראל יהודיוף בני נשיא המוסדות המשגיח הגר"ח וואלקין זצ"ל הגאונים רבי אביגדור ורש"ד וואלקין נעלו את המעמד בדברי תורה מתורת רבו הגדול אביהם המשגיח זצ"ל.

בסיום ההילולא זכו המשתתפים לזכרונות אישיים  וסיפורי מופת מפי עורך ההילולא ר' דוד בוחבוט, כשבין היתר שיתף במעשה המופת שראה עם בנו אלקנה, בסיום דבריו פנה ואמר רבי אלעזר כשם שבהיותו תינוק עמדת לימין בני אלקנה לפעול עבורו ישועה, אנא עמוד בפני כסא הכבוד להוציאו מהמצר השתא בעגלא בריא ושלם ברוחו ונפשו.

רבי אלעזר אבוחצירא כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}