י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
12 שנים

תיעוד מסכם: כך ציין עמוד ההוראה את יום היארצייט של השווער

עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין עלה בערב יום היארצייט לקבר חמיו מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל, כשלאחר מכן נשא דברים בעצרת חיזוק מרכזית בהיכל ישיבת הר"ן ברמות. צפו בתיעוד

תיעוד מסכם: כך ציין עמוד ההוראה את יום היארצייט של השווער
הגר"י זילברשטיין בהילולת הגרי"ש אלישיב זצ"ל צילום: דברי חמד

כחלוף שתים עשרה שנים לסילוקו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, עלה חתנא דבי נשיאה עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין לציונו בהר המנוחות.

הרב זילברשטיין, היה קשור בלב ונפש לחמיו הגדול, והיה מגדולי מנחילי תורתו לכלל ישראל כולו, בשאלות הקשות והמרתקות שהציג לפניו במשך עשרות בשנים, ופרסמם בשיעוריו ובספריו שנפוצו והתקבלו בכל עולם התורה.

הגר"י זילברשטיין בהילולת הגרי"ש אלישיב זצ"ל צילום: דברי חמד

עמוד ההוראה נוהג לעלות מדי שנה ביום היארצייט לקבר חמיו מרן זצ"ל ולשפוך שיח ותפילה על הכלל והפרט, כאשר בשנה זו נערך במקום מעמד תפילה עבור תורמי 'קופת העיר', ביחד עם רבנים וראשי ישיבות נוספים, כאשר עמוד ההוראה זעק את פרקי התהילים ולאחר מכן 'אבינו מלכנו', כאשר קולו נשנק בדמעות, בתחנונים על המצב הקשה בו שרוי עם ישראל בתקופה זו.

לאחר מכן השתתף מרן הרב זילברשטיין כאורח הכבוד בעצרת החיזוק המרכזית שהתקיימה בהיכל ישיבת הר"ן ברמות, בראשות הגאון רבי צבי ויספיש ובהשתתפות הגאון רבי משה אלישיב, בנו של מרן הגרי"ש זצ"ל, כאשר במקום נכחו אלפים רבים מתושבי ירושלים, שטרחו ובאו מרחוק לחזות בפניו המאירות של הרב זילברשטיין, חתנא דבי נשיאה, בדברי הזכרון שנשא על דמותו של חמיו זצ"ל.

לאחר מכן האריך עמוד ההוראה בשאלות הלכתיות מרתקות שהציג לפני חמיו זצ"ל, ובכמה סיפורים נוראים המבטאים את גדולתו המפעימה וגודל שקידתו וקדושתו של מרן הרב אלישיב זצ"ל.

בסיום דבריו אמר, שרבים באים אליו ושואלים במה ניתן להתחזק לאור המצב הקשה האופף אותנו מכל הכיוונים. והביא על כך את דברי הגמרא במסכת בבא בתרא (דף י.), שכל החונן דל נעשה מלווה להקב"ה, ואלמלא מקרא כתוב, אי אפשר לאומרו. ואמר שכל מי שירבה בתקופה זו בחסדים עם דלים ועניים, יזכה שהקב"ה יהיה כביכול 'עבד לווה לאיש מלווה'.

לאחר מכן בירך הרב זילברשטיין את כל ההמונים שהשתתפו בעצרת, שהסתופפו ודחקו לזכות לקבל את ברכתו, כאשר הציבור מלווה את עד לרכבו ברגשי הוד והדר, ומנצלים את ההזדמנות הנדירה שעמוד ההוראה של הדור שוהה בירושלים, להציג בפניו שאלות הלכתיות סבוכות, ולקבל את הכרעת קדשו, דעת תורה בהירה ונהירה.

הרב יצחק זילברשטיין הרב יוסף שלום אלישיב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}