י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
צבא העם

המדינה לא מסייעת לחייל מילואים כי הוא "עובד ביהודה ושומרון"

במשרד העבודה סירבו לטפל במחלוקת בין חייל צה"ל ומעסיקו בשומרון. הסיבה, מקום עבודתו "נמצא מעבר לקו הירוק ורוב חוקי העבודה לא חלים שם"

המדינה לא מסייעת לחייל מילואים כי הוא "עובד ביהודה ושומרון"
אוגדת מילואים מתמרנת ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

לוחם מילואים, שמעסיקו סירב לשלם לו את השכר המגיע לו, פנה למוקד שירות ממשלתי ייעודי בבקשה לעזרה אך סורב מכיוון שמקום עבודתו "נמצא מעבר לקו הירוק ורוב חוקי העבודה לא חלים שם". כך דווח בתוכנית הבוקר הזה עם אריה גולן, בכאן רשת ב.

הלוחם ששירת 98 ימים במילואים ועובד באזרחות במפעל בשומרון, לא קיבל את השכר והתמלוגים המגיעים לו ממעסיקו לאחר חודשים של שירות מילואים. 

לאחר שהחייל שלח מסמכים למוקד 360 שמופעל על ידי צה"ל ומוגדר בתור "המרכז הלאומי מטכ"לי הרשמי לטיפול במשרתי המילואים", הוא תשובה ממשרד העבודה במכתב רשמי: "אנחנו לא יכולים לטפל בבעיה שלך, כי מקום העבודה שלך נמצא מעבר לקו הירוק ורוב חוקי העבודה לא חלים שם".

כדי לפתור את המקרה הספציפי העביר משרד העבודה את הפרטים לביטוח הלאומי. לאחר פניית כאן חדשות למשרד העבודה, הביטוח הלאומי פנה למעסיקו של החייל והוא נדרש לשלם ללוחם המילואים את כל גובה תגמולי המילואים.

ממשרד העבודה נמסר: "משרד העבודה מפעיל מגוון כלים כדי לסייע לעובדים השוהים במילואים לקבל את מלוא זכויותיהם, בין היתר על ידי הקמת ועדה ייחודית שבוררת במקרים של פיטורי עובד שלא כדין, אכיפה כנגד מעסיקים ועוד. יחד עם זאת, על פי החוק הישראלי, אין למשרד העבודה סמכות אכיפה מעבר לקו הירוק בנושא הפנייה. נדגיש כי בהמשך למכתב זה ועל מנת לסייע לעובד, שוחחנו עמו טלפונית והסברנו כי תחום פנייתו חונה בביטוח הלאומי, ועל כן העברנו את פרטי הפונה לצורך סיום הטיפול בפנייה".

נציגה ממוקד "מילואים 360" יצרה קשר עם החייל ואמרה לו שהוא לא לוחם המילואים הראשון שנתקל בבעיה הזאת מולם ומול משרד העבודה, והם "מעבירים את הבקשה לשינוי מדיניות".

חיילי מילואים מלחמת חרבות ברזל יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}