י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
התפללו לרפואתה

מצבה קשה: בבריסק הוסיפו שם לבתו של ראש הישיבה

בקשו רחמים וקרעו שערי שמים בתפילה לרפואתה של הרבנית חוה הענדל בת יהודית קפלן אשת הגאון רבי נחמיה קפלן בתו של מרן הגרמ"ד הלוי סולובייצ'יק זצ"ל שהתמוטטה בשבוע שעבר בביתה באופן פתאומי ופונתה במצב קשה לבית החולים

מצבה קשה: בבריסק הוסיפו שם לבתו של ראש הישיבה
ישיבת בריסק צילום: ר. דויטש

דאגה בבית בריסק עקב מצבה הקשה של הרבנית קפלן שתחי' אשת הגאון רבי נחמיה קפלן ובתו של מרן הגרמ"ד הלוי סלובייצ'יק זצ"ל ראש ישיבת בריסק. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביום שלישי בשבוע שעבר פונתה הרבנית בת ה- 67 לבית החולים במצב קשה מביתה ברחוב יוסף זיו בירושלים, מול בניין הישיבה, לאחר שהתמוטטה לפתע בביתה.

בבית החולים החליטו להנשים אותה בשל מצבה הקשה, לאחר בדיקות שנערכה נמצאה כי הרבנית סובלת מזיהום קשה בריאות, מאז המצב התייצב אבל היא עדיין מונשמת ומורדמת במצב קשה.

אחיה, ראש הישיבה הגאון רבי יצחק זאב הלוי סולובייצ'יק הגיע כמה פעמים לבית החולים לעקוב מקרוב אחר מצבה. 

אתמול (ראשון) בערב הודיעו בישיבת בריסק רבנו הגרמ"ד הלוי בגוש 80 על עצרת תפילה שתתקיים בחצות הלילה בהיכל הישיבה בהשתתפות מאות תלמידי הישיבה עקב המצב הקשה ועקב החלטתם של הרופאים לבצע ניתוח קריטי שיעזור למצבה.

בעצרת התפילה אחר חצות לילה בהשתתפות תלמידי הישיבה ובוגריה לאחר אמירת י"ג מידות של רחמים הוחלט להוסיף שם לרבנית כסגולה לרפואה והוסיפו את השם חוה. ומעכשיו הציבור נקרא להתפלל לרפואת מרת 'חוה הענדיל בת יהודית' לרפואה שלימה. 

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי הרבנית קפלן היא הטבחית של הישיבה, לאחר שבבריסק מאוד מקפידים על כשרות האוכל, וכידוע יש חומרות מיוחדות של מעשר ועוד, לכך החליט אביה מרן הגרמ"ד הלוי זצ"ל למנותה לבשל את האוכל עבור בחורי הישיבה, כך שגם מי שמקפיד על חומרות אלה יוכל לאכול בישיבה בלי חשש, בימים האחרונים בעקבות מצבה הביאו טבח אחר במקומה שיבשל את האוכל.  

באדיבות המצלםהמודעה אמש בישיבת בריסקצילום: באדיבות המצלם

 

הרב משולם דוד הלוי סולובייציק ישיבת בריסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}