י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עם פתיחת המסחר

הבורסה בירידות: השקל צונח, האירו מתקרב ל-4.2 שקלים

שבוע המסחר במטבע חוץ נפתח עם נסיגה של השקל. המטבע האמריקני התחזק ביחס למטבעות האחרים ב-0.3% מול השקל ל-3.82 שקלים. הבורסה בת"א עם ירידות של 2.5% במדד ת"א 35 ושל 2.3% במדד ת"א 125

הבורסה בירידות: השקל צונח, האירו מתקרב ל-4.2 שקלים
אילוסטרציה צילום: Hadar Youavian/FLASH90

אחרי היחלשות השקל בשבוע שעבר, גם הבוקר הדולר והאירו מתחזקים בהשוואה אליו. היורו מזנק ב-1.5% מול השקל ונסחר קרוב לשער של 4.2 שקלים, והדולר, שנחלש ביחס למטבעות אחרים בעולם עולה גם הוא ביחס לשקל אך בשיעור נמוך יותר של 0.3%, הוא נסחר הבוקר סביב 3.82 שקלים.

הבוקר נפתח שבוע המסחר בבורסות ברחבי העולם בירידות חדות במיוחד, אחרי הנפילות בוול סטריט בסוף השבוע. גם הבורסה בת"א קרסה אתמול עם ירידות של 2.5% במדד ת"א 35 ושל 2.3% במדד ת"א 125.

שמואל ברגר, מומחה לניהול סיכונים פיננסים, אומר בשיחה עם גלובס, ש"הגאו-פוליטיקה חזקה יותר מתנודות הדולר בעולם" ומסביר בכך שהיחלשות השטר האמריקאי לא תביא לייסוף של השקל.

ברגר הסביר: "אם תתרחש תקיפה מצד איראן ושלוחותיה עם נזק כבד, אנחנו עשויים לראות הסלמה אזורית, במצב זה הדולר גם עשוי להגיע ל-3.9 שקלים ואף יותר".

לדעת ברגר, בתרחיש הקיצון שער השקל יגיע אף לרמה של 4 שקלים לדולר. עם זאת, בתרחיש האופטימי יותר בו התגובה של איראן וחיזבאללה תהיה מינורית והזירה תרגע, ברגר מעריך כי השקל יתווסף קלות וירד מתחת לרמה של 3.8 שקלים לדולר.

בורסה שקלים יורו דולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}