י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"לכלא ולא לצבא"

שיבוש יום הגיוס: מאות מפגינים מחוץ ללשכה בתל השומר | תיעוד

עומסי תנועה כבדים וחסימות באזור תל השומר | מאות צעירים חרדים זומנו לצו ראשון, ואוטובוסים עם מפגינים הגיעו למקום כדי לשבש את הפעילות בלשכת הגיוס | מספר מפגינים נעצרו | צפו בתיעודים

שיבוש יום הגיוס: מאות מפגינים מחוץ ללשכה בתל השומר | תיעוד
המחאה מול לשכת הגיוס בתל השומר צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מאות קנאים חרדים הגיעו הבוקר ללשכת הגיוס בתל השומר בכדי למחות על צווי הגיוס שהוצאו לבני ישיבות. בצה"ל זימנו את הצעירים לתהליך שאמור להתחיל כבר היום. המפגינים מנסים לשבש את יום הגיוס, ובתיעודים שפורסמו הם נראים מונעים בכח את כניסתם ללשכה.

בעקבות המחאה, הציר הרמכזי של דרך דורי חסום לתנועה. בנוסף, המשטרה חוסמת את הכניסה לבסיס, ובאזור נוצרו עומסי תנועה כבדים. 600 חרדים זומנו היום ללשכת הגיוס ועוד כ-500 ליום שלישי.

המהומות בלשכת הגיוס צילום: כאן חדשות

מפגינים רבים שהגיעו ללשכת הגיוס התעמתו עם המשטרה שהציבה מחסומים במקום. עשרות מפגינים קראו "לכלא ולא לצבא". בימים אלה מתקיימים גיוסים רגילים של צה"ל. על כן, כדי למנוע חיכוך עם מפגינים שיגיעו למקום, הוחלט כי הגיוסים האלה יתקיימו בפארק אריאל שרון, בימי גיוס בני הישיבות.

בתוך כך, ההפגנה ברחבת  תל השומר צפוייה להתעצם, ואל המקום אמורים להגיע אוטובוסים רבים נוספים עם מפגינים חרדים נוספים מכל חלקי הארץ.

במשטרה עדכנו על חסימות בסביבת לשכת הגיוס: בקריית אונו, רחוב יעקב דורי חסום מרחוב שלמה המלך עד רחוב לוי אשכול, לא תתאפשר כניסה לרחוב יעקב דורי דרך רחוב נחל שניר או דרך רחוב נחל גמלא. כמו כן, נחסמה הפנייה מרחוב בן גוריון לרחוב יעקב דורי. קיים צפי לעומסי תנועה בכביש 461 בצומת "בית בפארק" ועד צומת מסובים בשני הכיוונים.

מהמשטרה נמסר: הפגנה בלתי חוקית סמוך ללשכת גיוס צה"ל בקרית אונו. המשטרה עצרה 3 מפירי סדר. סגן מפקד מרחב דן הכריז על הפגנה בלתי חוקית טרם נקיטת והפעלת אמצעים. חרף ההודעה, מפירי הסדר החלו בהתפרעויות תוך פריצת מחסומים, זריקת גדרות ואלימות. השוטרים החלו בהדיפה של מפירי הסדר באמצעות פרשים. כוחות המשטרה עצרו 3 מפירי סדר.

המהומות בלשכת הגיוס צילום: דוברות המשטרה
מלחמת חרבות ברזל חוג הגיוס תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}