י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מסיתים נגד ישראל

פעילים אנטישמיים הצליחו להיכנס לארץ בחסות ההסכם עם ארה"ב

אזרחים אמריקנים כפופים לבדיקת ביקורת גבולות, אך במקרים רבים מתאפשרת כניסתם של פעילי שמאל קיצוני ו־BDS לארץ. פעילת BDS נכנסה לישראל דרך ירדן לפני כשנה, לאחר שב-2015 סורבה כניסתה

פעילים אנטישמיים הצליחו להיכנס לארץ בחסות ההסכם עם ארה"ב
הדרך להמראות בנתב"ג צילום: פלאש 90

פעילי BDS ותנועות שמאל קיצוניות מנצלים פרצה בהסכם הפטור מוויזות בין ארה"ב לישראל כדי להיכנס לארץ. בחודשים האחרונים תועדו מספר פעילים כאלה בפעילות שנויה במחלוקת ביהודה ושומרון, כך דווח בישראל היום.

על פי המתווה שנחתם בין המדינות, אזרחים אמריקנים אינם נדרשים לקבל אשרה מראש. ארה"ב דרשה מישראל לספק מעבר בלתי מוגבל לאמריקנים, ללא קשר לרקע שלהם. המטרה היתה לאפשר לפלסטינים בעלי אזרחות אמריקנית לצאת ולהיכנס לישראל, אך הפרצה אפשרה גם את הכניסה לפעילים קיצוניים.

ברשות האוכלוסין וההגירה אמרו בתגובה ל"ישראל היום" כי כל האזרחים האמריקנים כפופים לבדיקת ביקורת גבולות, אך בפועל במקרים רבים מתאפשרת כניסתם של פעילי שמאל קיצוני ו־BDS לארץ.

רדין קיסוואני, פעילת BDS קיצונית אנטישמית, ניצלה את הפרצה. היא נכנסה לישראל דרך ירדן לפני כשנה, לאחר שב-2015 סורבה כניסתה. במהלך ביקורה היא ביקרה באזורים רגישים וביטאה עמדות אנטי־ישראליות, כולל תמיכה במחבלים.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "בהתאם למתווה גיבוש ביקורת הגבולות לאזרחי ארה"ב מתאפשרת הגעה של אזרחים אמריקנים למעבר הגבול, ללא צורך בדרישת אשרה מראש, לרבות אזרחים אמריקנים המחזיקים באזרחות נוספת של אחת ממדינות האויב, או תושבות פלסטינית".

עוד נמסר: "המתווה מציין מפורשות שכל האזרחים האמריקנים יהיו כפופים לבדיקת ביקורת גבולות, באופן שוויוני לשאר אזרחי העולם. משמעות הדבר היא, כי ככל שיש חשש הגירתי, ביטחוני או אחר, המתעורר בעניינו הספציפי של אזרח אמריקני, ביקורת הגבולות הישראלית מוסמכת לאסור את כניסתו לישראל והינה בעלת שיקול הדעת הבלעדי בנושא".

נתב"ג BDS ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}