י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
פצצות במשקל כבד

דיווח: חלק ממשלוחי הנשק האמריקניים שעוכבו - בדרך לישראל

הממשל האמריקני אישר שליחת פצצות MK-83 במשקל חצי טונה לחיל האוויר. נתניהו ביקש מביידן להעביר גם פצצות כבדות יותר, הנחוצות אם המלחמה בצפון תתרחב. עם זאת, נכון לרגע זה לא ברור אם ארה"ב תסכים להעביר לישראל את החימושים הכבדים יותר, MK-84 - במשקל טונה

דיווח: חלק ממשלוחי הנשק האמריקניים שעוכבו - בדרך לישראל
גבול עזה - חרבות ברזל צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ברקע האיומים בנקמה איראנית על חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס בטהרן, איסמעיל הנייה בטהרן, ואיומי חיזבאללה לנקום את חיסולו של רמטכ"ל הארגון פואד שוכר, ארה"ב מתייצבת לצד ישראל ושולחת לאזור לא מעט ספינות מלחמה, מטוסי קרב ומערכות הגנה.

על פי דיווח ב"ישראל היום" עוד לפני ההידרדרות הנוכחית, החליט ביידן לשלוח חימושים למטוסי קרב במשקל חצי טונה, שאותם סירב להעביר לישראל גם חודשים רבים לפני המלחמה. עם זאת, נכון לרגע זה לא ברור אם ארה"ב תסכים להעביר לישראל את החימושים הכבדים יותר, MK-84 - במשקל טונה.

עד לסירוב להעביר את הפצצות במשקל חצי טונה, הן שימשו את צה"ל לתקיפות רבות במזרח התיכון במערכה שבין המלחמות (המב"מ). הפצצות הללו יצטרפו לכ־1,700 פצצות MK-82 במשקל 250 ק"ג שעוכבו על ידי ממשל ביידן, לאחר שהועמסו כבר על האונייה הישראלית בדרך להפלגה ארצה. הפצצות הורדו ממנה בהוראה ישירה של ביידן לנוכח חוסר שביעות רצונו מהפעולה הישראלית המתקרבת ברפיח.

בסוף חודש יוני דווח כי ממשל ביידן ניאות להסיר את עיכוב העברת הפצצות, לאחר שחששות הממשל האמריקני בנוגע לפעולה התבדו, מאחר שישראל הצליחה לפנות יותר ממיליון פלסטינים שהתרכזו ברפיח, בלי לגרום לאסון הומניטרי ולמותם של אלפי אזרחים בלתי מעורבים.

המחצית השנייה של המשלוח, שכלל כ־1,800 פצצות כבדות יותר מסוג MK-84 במשקל טונה כל אחת, עדיין מעוכבת על ידי הממשל.

 
ארה"ב פצצות נשק מלחמת חרבות ברזל איראן חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}