י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בישיבת הממשלה

האלוף לשרים: "אין לנו שום מחשבה לעזוב את ציר פילדלפי"

אלוף אליעזר טולדנו, ראש אגף אסטרטגיה בצבא, טען בדיון סגור כי לצבא יש עוד עבודה רבה באזור, מעל לקרקע ומתחתיה. לדבריו, "צה"ל לא אומר שצריך לתת את פילדלפי לכוח זר אלא שצריך להמשיך לטהר אותו"

האלוף לשרים: "אין לנו שום מחשבה לעזוב את ציר פילדלפי"
ציר פילדלפי צילום: שאטרסטוק

בניגוד לדיווחים הטוענים  כי צה"ל הביע תמיכה ביציאה מציר פילדלפי במסגרת עסקת חטופים, בדיון סגור שקיימה הממשלה מסר ראש אגף אסטרטגיה בצבא, האלוף אליעזר טולדנו, עמדה אחרת מטעם הצבא בנוגע לציר.

לדברי טולדנו, לצבא יש עוד הרבה מה לעשות כדי לנקות את האזור. כך דווח בכאן רשת ב. 

האלוף טולדנו תיאר בפני השרים את העבודה של הצבא בציר פילדלפי וסיפר מה הם מוצאים שם וכמה האחיזה במקום היא משמעותית גם עבור טיהור תת הקרקע. בתגובה, השרים קיש, סטרוק ושיקלי שאלו: "אז איך הצבא הסכים לשים חיישנים או כוח זר במקום חיילי צה"ל שם?".

האלוף טולדנו השיב: "מה פתאום. אנחנו לא אומרים את זה (שצריך לעזוב את ציר פילדלפי). צה"ל לא אומר שצריך לתת את פילדלפי לכוח זר אלא שצריך להמשיך לטהר אותו בתת קרקע ומעל הקרקע".

בתגובה, השרים הקשו שוב ושאלו: "אבל זה מה שנאמר כל הזמן בשם הצבא". לכך ענה טולדנו: "תפרידו. אני אומר לכם כאן איך זה עובד מבחינה ביטחונית. אנחנו כפופים לדרג המדיני. אם הדרג המדיני יחליט לצאת משם אנחנו נעשה את זה, אבל זה לא מה שאנחנו אומרים".

מדובר צה"ל נמסר: "לא נתייחס לנאמר בדיונים סגורים".

ציר פילדלפי אליעזר טולדנו ישיבת הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}