י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"אנחנו מוכנים"

בישראל מנסים להרגיע: מכינים מתקפת מנע, אין מקום לתרחישי אימה

בדרג המדיני עומדים על כך שישראל יכולה לעמוד מול המתקפה שבפתח, ושאין מקום לתרחישי אימה. "ישראל לא תהיה בעלטה, אך נערכים לשלל תרחישים". בצה"ל לא שוקלים בשלב הזה מתקפת מנע נגד מערכים מסוימים של חיזבאללה

בישראל מנסים להרגיע: מכינים מתקפת מנע, אין מקום לתרחישי אימה
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש 90 / דובר צה"ל

בישראל מעריכים שתהיה תקיפה בתגובה לחיסולים של בכיר חיזבאללה פואד שוכר וראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, תקיפה בלתי-נמנעת. לצד זה, בדרג המדיני עומדים על כך שישראל יכולה לעמוד מול מתקפה כזו, ושאין מקום לתרחישי אימה והפחדה או להפריז באיום. עוד סבורים בישראל כי לאף אחד מהצדדים אין רצון או כוונה להגיע למלחמה אזורית, כך דווח ב-Ynet.

בישראל רגועים בין היתר בגלל הסיוע האמריקני בהגנה. "אנחנו מוכנים לגמרי ולא מרגישים פחד", אמר גורם ישראלי שמעורה בהכנות להסלמה. בדרג המדיני מודעים לחוסר הבהירות התקשורתית ומודים שיש בעיה לתווך את המציאות לציבור. "המציאות מורכבת וקשה, קשה להסביר לציבור את היכולות והאיומים ומה שאנו יודעים ולא יודעים", ציין גורם בשיחה עם אתר 'ווינט'.

אחת האפשרויות שנמצאת על השולחן, בשונה ממה שראינו עד היום, היא שאם ישראל תדע מראש על מתקפה - היא תבצע מה שתוכל לעשות ברמת הסיכול. "לא נחכה וננסה ליירט את המתקפה באוויר, זה יהיה השלב השני", אמר הגורם.

לדברי הגורם ששוחח עם Ynet "זה מאוד תלוי מה תהיה התקיפה, מאיפה תהיה ואיזה סוג. יש לעשות הפרדה בין תקיפה שלוקח לה להגיע בין שלוש עד חמש שעות לישראל, לבין תקיפה שלוקח לה 12 דקות להגיע. יש להם את שתי היכולות האלה. כמו כן, יש לעשות הבחנה בין תקיפה שמגיעה מאיראן לבין תקיפה שמגיעה מחיזבאללה, נפרדת או משולבת. בנוסף, יש לעשות הבחנה בין תקיפה נגד אתרים אזרחיים לבין תקיפה נגד יעדים צבאיים".

האמריקנים הביאו לאזור ספינות, יש להם בסיסים גם במדינות ערב וגם בים, שיודעים ליירט וגם יודעים להתריע. בפעם האחרונה שאיראן שיגרה טילים לעבר ישראל, חלק מהיירוטים של האמריקנים נעשו מבסיס צבאי שלהם בקטאר.

בכאן חדשות דווח, כי ישנה היערכות משמעותית של הקואליציה הרב לאומית להתמודד עם ירי מאדמת איראן, ובמקביל ישראל נערכה לאפשרויות תקיפה. כחלק מההיערכות בישראל לתגובה מצד איראן וחיזבאללה, ראש הממשלה נתניהו קיים הערכת מצב בקריה ובמערכת הביטחון נקטו בצעדי הכנה למקרה של הסלמה רבתי.

שר האנרגיה אלי כהן כינס דיון חירום במשרדו על היערכות למלחמה, לצד מגוון רחב של גורמים. אחת ההחלטות שהתקבלה בתום הדיון היא הנחיה להגביר למקסימום את מלאי הפחם והסולר, מחשש להדממת אסדות.

גורמים במשרד האנרגיה ניסו להרגיע ואמרו: "ישראל לא תהיה בעלטה, אך נערכים לשלל תרחישים". 

כאן חדשות, דווח הערב כי מדינות ערב מפעילות לחץ בעקבות התגובה האיראנית הצפויה נגד ישראל על חיסול הנייה בטהראן. אותן מדינות ערביות שהיו שותפות לבלימת מתקפת הכטב"מים בחודש אפריל, מנסות לשכנע את איראן למתן את תגובתה ובעיקר לוודא שהתגובה לא תפגע בהן, בראשן ירדן ומצרים, שכנותיה של ישראל.

בוואלה דווח, כי בשלב זה, הוחלט באגף המבצעים של המטכ"ל לא לתגבר את פיקוד הצפון בכוחות נוספים למעט העלאת דריכות ותגבור נקודתי של מרכזי האש בפיקוד הצפון שאחראים להוציא אל הפועל שני מאמצים עיקריים: תוכניות תקיפה נרחבות בתגובה להסלמה בהיקף גדול מאוד ובמקביל סיכולים מהאוויר ומהקרקע במידה והמצב הביטחוני יחייב זאת.

גורמים במערכת הביטחון אמרו כי בצה"ל לא שוקלים בשלב הזה מתקפת מנע נגד מערכים מסוימים של חיזבאללה אך לא ניתן להוציא את זה מכלל אפשרות במידה ויגיע מודיעין על כוונות חריגות.

איראן חיזבאללה חמאס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}