י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
קשיים ראייתיים

נשקלת האפשרות לצרף את מחבל הנוח’בה כעד נגד החיילים, מעצר 5 מהם הוארך ביומיים

בית הדין הצבאי האריך ביומיים בלבד את מעצרם של הלוחמים שנעצרו בבסיס שדה תימן בחשד לפגיעה במחבל נוח'בה. בתביעה הצבאית שוקלים לצרף את מחבל הנוח'בה משדה תימן כעד תביעה נגד הלוחמים. הדבר מגיע בעקבות קשיים ראייתיים חמורים בתיק

נשקלת האפשרות לצרף את מחבל הנוח’בה כעד נגד החיילים, מעצר 5 מהם הוארך ביומיים
מלחמת חרבות ברזל צילום: Oren Cohen/Flash90

שופט בית הדין הצבאי סא"ל טובי הארט דחה את בקשת התביעה הצבאית והאריך באופן חלקי בלבד, עד יום שלישי, את מעצרם של לוחמי צה"ל אשר נעצרו בחשד לאירוע תקיפת מחבל הנוח'בה בבסיס שדה תימן.

בהחלטה, ציין השופט בין השאר, כי פעולות החקירה יתכן שיביאו לכך שביום שלישי יהיה ניתן לבחון את שחרורם של הלוחמים ממעצר. מאז החלה הפרשה נעצרו עשרה לוחמים ומחציתם כבר שוחררו.

בערוץ 14 דווח כי בתביעה הצבאית שוקלים לצרף את המחבל משדה תימן להיות עד תביעה בכתב האישום נגד הלוחמים בשדה תימן, זאת בעקבות קושי ראייתי בתיק, בדיונים נחשף כי התביעה הצבאית עדה לכך שיש קשיים ראיתיים, למרות שיש מצלמות באזור בו בוצעו העבירות לכאורה, לא ניתן לקבוע בוודאות מה התרחש שם. עדיין לא התקבלה החלטה סופית.

עורכי הדין מארגון חוננו, עדי קידר ונתי רום אשר מייצגים חלק מהלוחמים מסרו לאחר ההחלטה: "ההחלטה המפותלת והמורכבת של בית הדין נובעת מהקושי של המערכת לקבל החלטה אמיצה ומתחייבת והוא שחרורם המיידי של חמשת הלוחמים שנותרו במעצר. אנו תקוה כי הרמז בדמות קיצור תקופת המעצר וההערות יביאו את הפרקליטות להבנה כי אין עוד צורך בהמשך המעצר וישימו למעצר המיותר הזה סוף".

נוח'בה חמאס שדה תימן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}