י' אלול התשפ"ד
13.09.2024
המגעים לעסקה

דיווח: התנאי החדש של נתניהו - מחבלים רוצחים יוגלו למדינות זרות

לאחר מספר תנאים שהוסיף ראש הממשלה למתווה לעסקת חטופים, כעת דורש נתניהו כי כל המחבלים הרוצחים שצפויים להשתחרר במסגרת המתווה, כ-150, יוגלו למדינות זרות כמו טורקיה או קטר, ולא יחזרו לרצועת עזה או ליהודה ושומרון. גורמים המעורים בפרטים טענו: "כל שינוי פיגוע בסיכוי לעסקה"

דיווח: התנאי החדש של נתניהו - מחבלים רוצחים יוגלו למדינות זרות
ראש הממשלה נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף בימים האחרונים מספר תנאים למתווה לעסקת חטופים, וכעת מוסיף תנאי נוסף, לפיו כל המחבלים הרוצחים שישוחררו מבתי הכלא בישראל יגורשו למדינות זרות, כמו טורקיה או קטר, אך לא יחזרו לרצועת עזה או ליהודה ושומרון. כך דווח בחדשות 13.

גורמים המעורים בפרטי המו"מ טוענים כי "מדובר בשינוי נוסף ממתווה הנשיא ביידן", ומוסיפים כי "כל שינוי במתווה בנקודה הזו פוגע בסיכויים לעסקה".

לפי פרטי המו"מ, מדובר על כ-150 מחבלים רוצחים שצפויים להשתחרר במסגרת העסקה. בסביבת ראש הממשלה טוענים כי לא מדובר בסטייה ממתווה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ולשכת ראש הממשלה מוסרת כי במתווה צוין כי תהיה הגליה של לפחות 50 מחבלים לחו"ל.

בתוך כך, בכירים בצוות המו"מ אומרים הערב כי "חלק מהמחויבות למשפחות החטופים היא גם לא לשקר להן", ומוסיפים כי לא ניתן להגיד להם שישראל עושה הכל בשביל עסקה בזמן שהמדינה היא זו שבולמת אותה.

ברקע הדברים, נראה כי במערכת הביטחון קרובים לשורה של התפטרויות, כשבלשכת נתניהו מחפשים מחליף לאחראי מטעם צה"ל על הנעדרים והשבויים, ניצן אלון, במידה ויפרוש מתפקידו. על כך נמסר מדובר צה"ל: "האלוף ניצן אלון ממוקד כולו במשימה העליונה להשבת החטופים. כל טענה אחרת משוללת כל יסוד".

ראש הממשלה נתניהו חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}