י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
גם שם מודאגים

לחץ של מדינות ערביות על איראן: למתן את התגובה כנגד ישראל

ירדן ומצרים פועלות להרגעת המתיחות באזור. גורם מדיני ירדני טען כי זו מטרת הביקור של שר החוץ הירדני בטהרן. גם מצרים מקיימת שיחות אינטנסיביות עם האיראנים בימים האחרונים במטרה להרגיע את המתיחות

לחץ של מדינות ערביות על איראן: למתן את התגובה כנגד ישראל
עלי חמינאי צילום: מתוך רשת X

לחץ במדינות ערב בעקבות התגובה האיראנית הצפויה נגד ישראל על חיסול איסמאעיל הנייה בטהראן. אותן מדינות ערביות שהיו שותפות לבלימת מתקפת הכטב"מים בחודש אפריל, מנסות לשכנע את איראן למתן את תגובתה ובעיקר לוודא שהתגובה לא תפגע בהן, בראשן ירדן ומצרים, שכנותיה של ישראל. כך דיווח הערב (ראשון) רועי קייס בכאן 11.

שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, הגיע היום לטהראן לראשונה מזה תשע שנים ונפגש עם עמיתו האיראני. גורם מדיני ירדני מסר כי מטרת הביקור היא להבהיר את הניטרליות של ירדן ומרחבה האווירי, ואת רצונה של רבת עמון להימנע מלהפוך לזירת עימות.

גורם בכיר ברבת עמון הוסיף: "ירדן תמיד פועלת כדי לעצור את ההסלמה באזור ומזהירה מצעדים שעלולים להרחיב את הסכסוך".

עוד דווח ב'כאן חדשות', כי גם מצרים מקיימת שיחות אינטנסיביות עם האיראנים בימים האחרונים במטרה להרגיע את המתיחות. עם זאת, נראה כי בטהראן מסרבים לקבל את הבקשות.

במקביל, נרשם עומס רב בטרמינל ההמראות בנמל התעופה הבינלאומי של ביירות. זאת בעקבות קריאות של מדינות זרות, ביניהן ארצות הברית, לאזרחיהן לעזוב את לבנון בהקדם האפשרי.

חברות תעופה רבות ממדינות המערב ומדינות ערביות מבטלות טיסות ואף קווי טיסה לביירות בעקבות ההסלמה, מה שמגביר את הלחץ על היוצאים ומעצים את התחושה כי המצב עלול להידרדר במהירות.

איראן מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}