י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לאחר אישור מינויו

תא"ל ברק חירם: "נכלשנו בהגנה על תושבי ישראל"

לאחר אישור מינויו של תא"ל ברק חירם למפקד אוגדת עזה, הוא נשא נאום פומבי ראשון היום בו אמר בין היתר: "גודל השעה אילץ ועודנו מאלץ אותנו לברר ולבחור מהם ערכינו והיכן כל אחד בוחר לבנות את ביתו"

תא"ל ברק חירם: "נכלשנו בהגנה על תושבי ישראל"
תא"ל ברק חירם צילום: מסך ערוץ 12

לראשונה מאז הסערה הגדולה שפרצה סביב אירוע בני הערובה בבית של פסי בבארי, ולאחר שהרמטכ"ל הלוי אישר את מינויו למפקד אוגדת עזה, תא״ל ברק חירם, מפקד אוגדה 99, נשא הערב (ראשון) נאום פומבי ראשון בטקס חילופי מפקדי האוגדה. 

חירם אמר: ״אנחנו כצבא הופתענו ונכשלנו בהגנה על אזרחי המדינה ומאז ועד עתה אנחנו משיבים מלחמה שערה. הפער בין ישראל 2023 לישראל 2024 הוא מעל לכל דמיון. עמידתנו האיתנה - בניגוד מוחלט לתרבות הישראלית שמבקשת הכל עכשיו. אנו בוחרים להילחם יחד כתף אל כתף בהווה כדי לממש ייעוד זה". 

עוד הוסיף תא"ל חירם: "רבים מהישראלים חשים שהמלחמה הזו איננה רק מלחמת קיום. לצד זאת, מתנהל מאבק עיקש כדי לתקן את תחלואי הפנים - ליצור יחד בסיס להסכמה כיצד מקיימים כאן בית משותף לעם היהודי בארץ ובעולם. המלחמה היא ההזדמנות של כולם להבטיח לעצמנו ולילדינו את החזון הציוני המשותף". 

"נוסף למוות, לשכול ולחורבן, המלחמה הסירה בבת אחת את המסכות מהעולם בו אנו חיים. לפתע ראינו מי מבין העמים סביבנו שותף וחולק עמנו עולם ערכים ומי שקוע עד צוואר בשנאת ישראל קדומה ועתיקת יומין, גם אם הוא מתהדר בנוצות של השכלה, קדמה ונאורות״, אמר. 

חירם ציין: "החלפת הפיקוד באמצע לחימה היא משונה ורבת ניגודים, אני מאמין כי בנסיבות אחרות הייתי מבקש להישאר איתכם עד סוף המערכה. קשה יותר הפרידה מהמשפחות השכולות ומהפצועים שלנו, העוסקים כעת במאבק השיקום לחזור לחיים. בפניהם אני מבקש להביע את הערכתי הרבה כי קורבנם לא היה לשווא וכולנו חייבים להם חוב מוסרי - לא לעצור, ולהמשיך במלחמתנו עד שנשיב את השלום והביטחון לארצנו. עלינו להכריע את אויבינו, להשיב את תושבי הגבולות לבתיהם ולהחזיר את אחינו השבויים".

אוגדת עזה ברק חירם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}