ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"אין אפשרות לסמוך"

הרב אברהם יוסף על תופעת הצ'ונטיות: "מקום שאין לו תעודה, לא נכנסים"

הגאון הרב אברהם יוסף התייחס לתופעת הצ'ונטיות שאין בהם תעודת כשרות: "אדם לא נאמן כשהוא בא למכור. השוחד יעוור עיני חכמים. צריך להתרחק מהמקומות האלה, מקום שאין לו תעודה, לא נכנסים"

הרב אברהם יוסף על תופעת הצ'ונטיות: "מקום שאין לו תעודה, לא נכנסים"
הגאון הרב אברהם יוסף צילום: ש.פ.ה

הגאון הרב אברהם יוסף, התייחס ביום שישי האחרון לתופעת האכילה בצ'ונטיות בימי חמישי בערב, מנהג שקנה לו מקום של כבוד בקרב בחורי הישיבות בשנים האחרונות, והבהיר כי מקום שאין לו תעודת כשרות מסודרת, אין לסעוד בו. כך פסק הרב יוסף במענה לשאלת מאזין בתוכניתו 'שמור וזכור' ברדיו 'קול חי'. 

הרב הסביר: "אדם ירא שמיים יודע, שכאשר הוא מכין לעצמו, הוא יארח כל אדם ואני אסמוך עליו. (אפילו ש)אני יודע בבירור שבעל הבית הזה אוכל הכשר שאני לא מקובל עליי. אני אוכל אצלו. כי הוא ירא שמיים ואת זה הוא הכין לעצמו. דרך ארץ לא שואלים איזה הכשר זה. אבל כאשר הוא מכין כדי למכור, השוחד יעוור עיני חכמים. המכירה זו שוחד, הוא רוצה להרוויח. אנחנו לא יכולים להיכנס לראש של הבן אדם עם כל המראה החיצוני היפה שלו. אין שום אפשרות לסמוך על כל תבשיל".

עוד הוסיף הרב במענה לשאלת המאזין: "לא רק בשר. כבודו דיבר על בשר, אין לי כוונה להתייחס רק לבשר. עצם הבישול של הצ'ונט, ביררו את הקטניות, לא ביררו. אדם לא נאמן. כשהוא בא למכור, הוא לא נאמן. יהיה צדיק ככל שיהיה. לעצמו הוא נאמן, ואני אתארח אצלו, אני מאמין לו. אבל לאחרים הוא לא נאמן. במכירה צריכה להיות השגחה".

"אתה רואה היום את ההתפשטות של כל המקומות שעושים את הטש'ולנט, ומזיקים במקום לתקן", המשיך הרב יוסף. "צריך להתרחק מהמקומות האלה, לא לתת יד עליהם, להרחיק את יוצאי חלצנו מהם, מקום שאין לו תעודה, לא נכנסים".
 

הרב אברהם יוסף רדיו קול חי צ'ולנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}