י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בצל האסון

המועמד לרב הראשי והשייח' הדרוזי נפגשו: "חייבים אחדות"

הגאון רבי מאיר כהנא, המועמד לרב הראשי לישראל, נפגש עם השייח' מוואפק טריף שהבהיר כי נאמנותה של העדה הדרוזית היא ללא תנאי, הרב כהנא השיב כי "נאמנות ללא תנאי זו מוסכמת יסוד שמורגלת אצל אנשי תורה ומקובלת גם בקרב רוב ככל החברה בישראל, זאת בניגוד לרושם שמנסים לייצר"

המועמד לרב הראשי והשייח' הדרוזי נפגשו: "חייבים אחדות"
הגר"מ כהנא והרבנים עם השייח צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי מאיר כהנא, המועמד לתפקיד הרב הראשי לישראל המכהן כאב"ד אשקלון ויו"ר נציגות הדיינים הארצית, הגיע יחד עם נציגי הדיינים לפגישה עם השייח' מוואפק טריף, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל.

המפגש התקיים בעקבות הטבח הנורא שהתרחש ביישוב מג'דל שמס, גם בהשתתפות הרבנים הגאונים רבי יוסף יגודה, אב בית הדין בחיפה ורבי סיני לוי, דיין בבית הדין בחיפה, בבית השייח' טריף. במהלך הפגישה, דיברו הרבנים על חשיבותה העליונה של האחדות בחברה הישראלית.

הרבנים והשייח' דנו בתפקידם החיוני של בתי הדין בהשכנת שלום ובחיזוק הקשר בין העדה הדרוזית לכלל החברה הישראלית, בזמן מלחמה ובשגרה.

במפגש הוזכרו קצינים בכירים דרוזים שנפלו בהגנה על המדינה, ביניהם רס"ן גמאל עבאס הי"ד, מ"פ בגדוד 101, שנהרג באותו בית בו נפצע חתנו של הרב כהנא, יאיר ליפשיץ. כמו כן, הוזכרו שני סא"לים מהיישוב יאנוח, סלמאן חבקה ועלים סעד, כביטוי לשותפות העמוקה של העדה הדרוזית בחברה הישראלית ובנשיאה המשותפת באתגריה של מדינת ישראל.

השייח' טריף הדגיש את נאמנותה ללא תנאי של העדה הדרוזית למדינת ישראל וציין כי חוסנה של החברה הישראלית תלוי באחדותה. השייח' הזכיר את מורשתו של סבו, השייח' אמין טריף, שכל מנהיגי המדינה נהגו לפקוד את ביתו ולשאול בעצתו ושתמיד הדגיש את חשיבות האחדות כבסיס לחוסן הלאומי.

הרב כהנא השיב כי "נאמנות ללא תנאי זו מוסכמת יסוד שמורגלת אצל אנשי תורה וגם מקובלת בקרב רוב ככל החברה בישראל, בניגוד לרושם שמנסים לייצר".

מוואפק טריף הרב מאיר כהנא מג'דל שמס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}