י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
היום שאחרי

הרש"פ הגישה לארה"ב בחשאי תוכנית לשליטה ברצועה

את המסמך הכינו צוותים שמינה ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד מוסטפא. כוונתו היא לאפשר למשרדי הממשלה ברמאללה לתפעל עם נסיגת ישראל את משרדי הממשלה ברצועה, באמצעות 12 אלף פקידים ועובדים אחרים

הרש"פ הגישה לארה"ב בחשאי תוכנית לשליטה ברצועה
אבו מאזן ובכירי הרשות צילום: Flash90

הרשות הפלסטינית העבירה בחשאי לארצות הברית מסמך בן 101 עמודים המפרט את תוכניותיה לקחת לידיה את השליטה ברצועת עזה. התוכנית לא נותנת תשובות באשר ללקיחת האחריות הביטחונית באזור, ומדגישה שתידרש עזרה בין-לאומית נרחבת גם לצורכי שיטור ואבטחה וגם למבצע פינוי ההריסות ושיקום המבנים, רשתות התקשורת והחשמל, כך דיווח אהוד יערי לכאן חדשות.

על פי הדיווח, המסמך גם לא מבהיר כיצד תטופל בעיית ההברחות במנהרות שעל ציר פילדלפי ובמעבר רפיח ולא מפרט כיצד מתכוונת הרשות הפלסטינית למנוע את חידוש היכולות הצבאיות של חמאס או פעולות טרור וירי על ישראל.

הפלסטינים הכינו צוותים לאפשר למשרדי הממשלה ברמאללה לתפעל עם נסיגת ישראל את משרדי הממשלה ברצועה, באמצעות 12 אלף פקידים ועובדים אחרים, המקבלים את משכורותיהם מהרשות הפלסטינית.

המסמך גם לא מבהיר איזו נוכחות בין-לאומית מבקשת הרשות לראות בעזה ב"יום שאחרי", ואף איננו מתייחס לשאלה מה יהיה עתידו של ארגון הטרור חמאס בעזה. על פי הדיווח, המסמך הוגש בעקבות לחץ מתמשך של ארצות הברית ומדינות אירופה על אבו מאזן לשרטט את תוכניותיו באשר לרצועה.

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל אבו מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}