ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
השלכות המלחמה

17 ש"ח לקילו עגבניות: זינוק במחירי הפירות והירקות

בין הסיבות לכך ניתן למנות את השלכות המלחמה שמקשה על חקלאי הצפון והדרום לעבוד, החום הכבד שפוגע ביבולים, היצע נמוך לצד ביקוש גבוה וגם הסכסוך בין ישראל לטורקיה

17 ש"ח לקילו עגבניות: זינוק במחירי הפירות והירקות
אילוסטרציה צילום: unsplash

יוקר המחיה: כבר מתחילת המלחמה מטפסים מחירי הפירות והירקות והשבוע הם צפויים לשבור שיאים חדשים של כמה עשרות שנים. בין הסיבות לכך ניתן למנות את השלכות המלחמה שמקשה על חקלאי הצפון והדרום לעבוד, החום הכבד שפוגע בייבולים, היצע נמוך לצד ביקוש גבוה וגם הסכסוך בין ישראל לטורקיה.

בין היתר טיפסו מחירי האבטיח ל-7-4 שקלים לק"ג, ובשל משקלם הגבוה השנה של האבטיחים, הם הפכו למוצר יקר במיוחד. מחיר האפרסק נע בטווח של 30-20 שקל לק"ג, מחירי הבננות מגיעים ל-11-7 שקלים לק"ג ומחירי הלימונים ל-15-8 שקלים לק"ג. גם מחירי העגבניות ממשיכים לטפס ועגבניות טובות עשויות להגיע אף למחיר של 17 שקל לק"ג. 

נוי הדס, מבעלי רשת החנויות נוי השדה, אמרה לחדשות 12: "קשה להשיג סחורה טובה בגלל החום הכבד. מעבר לזה שאין כמעט היצע, הצפון ממש מושבת לאור המצב הבטחוני ולצערי זה רק יילך וידרדר. יש סיכוי ששנה הבאה נראה פחות ופחות זנים על המדף בגלל שחקלאים כמעט ולא מצליחים לשתול עכשיו".

יגאל לנצמן, בעלים של חנויות פירות וירקות בגבעתיים ובקריית אונו, אומר "הרבה שנים לא חוויתי וראיתי כאלו מחירים. אנחנו משלמים על כל דבר הרבה יותר, מתפוחי אדמה ועד לימון ובצל, דברים שהם סופר בסיביים והכל ממש יקר. כדי להרוויח אני צריך למכור כל מוצר במחיר דו-ספרתי והישראלים כבר לא רוצים לשלם. גם להשיג סחורה טובה הולך ונעשה בלתי אפשרי".

פירות ירקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}